torsdag 14 maj 2009

Behandlingen blev av igår

Värdet var fortfarande för lågt men efter godkännande från min läkare så fick jag till slut behandlingen. Provet i måndags var 2,6 och provet igår var 2,9 och mitt gränsvärde ligger på 3,0 så det var på uppåtgående i alla fall.
Träffade en jättetrevlig tjej på behandlingen som hette Ling. Vi låg i samma sal och stirrade ut på det fina vädret utanför. På morgonen var det klarblå himmel men medan timmarna gick så började det molna på. Ligger ju där i fyra timmar så det finns gott om tid att registrera vädret utanför.. Man önskar att det regnade, det är lättare att dra filten över huvudet och sova då.
Men nu hade jag ju trevligt sällskap i alla fall. Hon hade också varit inne för att få behandling på måndagen men med för låga värden, så nu låg vi där och stirrade tomt ut genom fönstret, pratade och var tysta om vart annat.


Jörgen och Joel kom och hämtade mig efter behandlingen. De hade varit på Astrid Lindgrens innan och röntgat höfterna på Joel. Får svar när vi kommer hem från Cypern. Antar att det är dags för botox för benen snart...

På kvällen var det tjejmiddag hos Åsa. Jag var ganska sänkt och illamående men det fick mig att tänka på annat några timmar.
Gitt, Lotta och Jenny kom och hämtade mig innan, och när jag skulle krama om tjejerna så brast det. Särsklit när jag kramade om Gitt och tänkte på alla fina ord hon skriver i sina kommentarer. Tårarna välde fram och jag vet inte om det var sorg eller lycka. Tror det var både och. Jag är så otroligt glad att ha så många underbara vänner!!

Idag torsdag lämnade jag Joel på dagis till klockan 9 (hans vanliga dagis som han går på ons-fred) och var med på hans sångsamling. Tycker det är mysigt och väldigt förmånligt att ha den möjligheten nu när jag är sjukskriven. "min hatt den har tre kanter", "en kulen natt, natt, natt" och lilla hästen plopp". Det är så mycket LIV på dagis, i dubbel bemärkelse.
Efter samlingen var det hattparad och jag försökte avvika lite smidigt. Joel resurs Majsan var där så jag vet att han är i trygga händer. Hela personalen på avdelningen är jättemysiga så det känns riktigt bra att han får umgås med dem på dagarna.

Tog en ensam promenad i skogen. Älskar att ha sällskap och vara social men har även behov av att få vara ifred ibland och bara ventilera tankar och känslor med mig själv. Reflektera livet.
Naturen är balsam för själen, och att sitta själv vid en sjö är ren njutning.



På eftermiddagen la jag mig på altangolvet på en dyna och en filt över mig och småslumrade någon timme. Adam kom från skolan, Susanne och barnen kom förbi och slog sig ner på altangolvet. Likaså Maria Ö kom och la sig brevid mig. Hon hade med sig smarrigt honungsknäcke och Blåbärschoklad marmelad!!! Tack underbara Maria.
Sedan kom Jörgen och Joel hem och så var det full fart...

Avslutar detta inlägg med en bild på något jag inte riktigt gillar...

Den fräste till precis framför fötterna på mig när jag var ute och gick med Susanne i tisdags. Antagligen för att den blev skrämd när Susanne kom med vagnen precis och troligtvis snuddade den och jag var på väg att kliva på den... usch hemska tanke.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har hittat din sida och blev så glad att få se dig igen! Jag saknar dig och din mamma på gymmet. Jag är Lena, jag har köpt brödet nu... Det var jättegott verkligen Tack för tipset! Jag beundrar dig verkligen förstår att du måste ha det väldigt jobbigt, men för mig har du samma glada utryck som du hade första gången jag träffade dig på Body joy,det tror jag är den bästa medicinen, Livsglädjen!! Nu har jag läst din blogg och jag kommer att fortsätta för du finns väldigt ofta i mina tankar. Hoppas du får en härlig resa så ses vi på bodybalance snart igen. Massa kramar från Lena

Anonym sa...

Äntligen lärt mig hur man skriver på din blogg - jag som jobbar i IT branschen hmmm :-)
Jätte mysig kväll igår, förstår att du var trött efter behandlig och alla mediciner dom stoppar i dej. Men glimten i ögat och humorn består och det är det som är så fantastiskt med dig. Tycker mig se detta även hos Joel, en fighter helt enkelt.
Ha' det så mysigt på Cypern - vila o njut i värmen! Det är du om någon värd!

Å tack Åsa för allt fix och ditt underbara uterum.

Massa goa kramar Lotta

Anonym sa...

Hade kunnat legat där i solen och myst hur länge som helst... Varma kramar, Maria

Anonym sa...

låter som en bra dag trots tuff behandling. hoppas du får en fin helg tillsammans med dina nära och kära. Kram

marika sa...

Hej Elizabeth!

Här är jag, en ny följare av din blogg!En ny vän:)

Många kramar/Marika

Anonym sa...

Elisabeth,
Din KRAM kändes väldigt speciell.
Varm och vänskaplig.
Den värmde djupt in i själen.
Och själen värmer fortfarande.
Vill snart fylla på.
KRAM-kontot;)
K R A A A A A A A M
/Gitt <3

Anonym sa...

Har inte hunnit vara inne på några dagar och oj vad man får läsa på!
Skönt att du fått behandling och haft trevligt sällskap under tiden.
Kommer att börja arbeta 80% from 1/6, med lediga måndagar för- hoppningsvis!
Då har du en till du kan dejta på vardagar med!!!!
Kramis Monkan

Studio * Plong sa...

Vad bra att du fick din behandling, till slut! Jag blir så glad när det går åt rätt håll. Det verkade så himlans skönt på altan-mattan. Vad härligt det lät att få vara med på Joels sångsamling, det var länge sedan jag hade den tiden och den var härlig. Fortsätt njut av solen och stjäl dess energi, hoppas att ni får den UNDERBART på Cypern! Kramar i massor till dig!
/Fia