måndag 20 juli 2009

Halsfluss och regn.

Närå, det är inte jag som har fått halsfluss utan Adam. Förhoppningsvis slipper jag få det också.
Vi är nu i Ljusdal hos Jörgens föräldrar i deras sommarstuga. Adam har knappt kunnat sova i natt för att han har haft så ont i halsen. Hörde direkt i morse när han började prata att det var grötigt och förstod att det var pencillin som gällde.
Åkte till Ljusdals vårdcentral och fick det konstaterat efter antal timmar på deras akut.
(För två veckor sedan var det Rättviks vårdcentral med Joel. Ganska less på att besöka dessa vårdcentraler och sjukhus.)
Som tur regnar det ju bara så vi hade inte så mycket för oss i alla fall.
Jörgen och Isac har varit ute på Ljusnan och fiskat. Kom tillbaka med två små aborrar och dyngsura ända in på kroppen.

Nu efter en god middag så ska jag och Anette ut och promenera i blötvädret.
Anette berättade om en kvinna som gått bort i spridd bröstcancer. Jag var med Anette en gång när de träffades. Tror det var 3-4 år sedan. Känns jobbigt att veta att jag kommer gå samma väg. Hoppas dock att jag kan få de där 10-15 åren som läkarna säger är möjliga. Läkarna säger bara "att de finns de som har klarat sig" så länge men man kan inte veta. Det kan lika väl vara 3-4 år, eller kortare..
Nä, suck, orkar inte tänka på det. Tar för mycket energi. Jag vill leva nu!

Måste bara lägga in en bild på utsikten från vardagsrummet. Tänk om man hade sådan här utsikt hemma att vakna upp till varje morgon...

Inga kommentarer: