måndag 10 augusti 2009

Ingen dator och kändisrumpa.

Senaste halvåret har min burk betätt sig lite konstigt med flimmer och att den stänger ner sig av sig själv etc.
Nu i lördags så såg bakgrundsfotot ut som man tagit det med värmekamra och hela bilden surrade och var suddig och igår gav den upp helt.
Sitter nu från min kusins dator i Göteborg och gör detta inlägg.
En tid framöver kan det alltså bli lite si och så med inläggen och särskilt på fotofronten.
Här kommer i alla fall en summering av de senaste barnfria dagarna.

På lördagkväll efter födelsedagsfirande hade vi filmkväll med lite tilltugg. Vi såg komedin baksmällan som var ett avbräck från verkligheten:)
Söndagen, Madonnadagen, träffades vi på Gothia Towers 23Heaven restaurang och åt räksmörgås vid ett. Efter det följde incheckning, hotellbaren, avenypromenad och middag på en uteservering. Vädret var mulet hela dagen och precis när vi skulle gå från restaurangen till Ullevi så öppnade sig himlen. Tur att vi var förberedda med våra regnponchos från Clas Ohlson för 20 spänn. De som inte hade investerat köpte sig en varsin sopsäck av servitören på restaurangen.
Vi kom till arenan vid 21 och "The queen of pop" gjorde entre en timme senare.
Två förväntansfulla fan:

Konserten var ok, jättekul att se men tyvärr mycket remixat.
Efter blev det hotellbaren igen på Gothia Towers där vi bodde.
Helt slut efter dagen tog jag mig ett varmt bad (kl 01.30) och sedan sov vi gott.

Idag har vi varit på Ullevi hos kusinen och lämnat in bagaget innan vi gjorde stan.
Vi fick lite guidning av arenan och hur allt fungerar. Jätteintressant att höra hur allt arbete kring Madonnakonserten fungerat. Som att bara minuten efter att hon klivit av scenen sitter i en bil tillbaka till hotellet. (Samtidigt står vi i publiken och applåderar och hoppas på extranummer...) Fotade även Madonnas toasits som skulle köras iväg av fastighets skötaren. (Han berättade så mycket historier som han varit med om under sina 40 år på arenan:):))
Här har en kändisrumpa suttit:

Nerplock av Madonnas scen:

På stan stötte vi på en hel del bekanta som var i Göteborg för konserten och sedan fikade vi med min nyfunna vän Ulrica och hennes son Ellion som också har samma rörelsehinder som Joel. Ulrica och jag har bara haft mailkontakt tidigare i ett års tid och nu när vi träffades kändes det som vi känt varandra riktigt länge. Vi hade supertrevligt.

I morgonbitti klockan 6 går tåget hem till Stockholm igen och verkligheten pockar på men tills dess ska jag njuta av barnledigheten och att vara på tu man hand med mannen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram till dig (och Jörgen) det var så kul att träffa dig!
/ulrika

Anonym sa...

Det är ett tag sedan jag skrev, men tänker ofta på er (dig och din familj)
Och blir lika berörd varje gång jag läser din blogg, styrkan hos dig och din familj,... Att njuta av nuet tillsammans.

Krama om varann!

Mvh
Lasse Sandell

Anonym sa...

Hej Bettan!
Hoppas att du nu har en fungerande dator igen. Kul att ni hade det bra i Göteborg. Jag är nu tillbaka på jobbet igen sedan i onsdags. Det känns direkt som om sommaren är slut. Thomas är i Österrike och hälsar på sina kusiner.
Ha det bra.
Kramis från Tina L