söndag 6 september 2009

Hemma i verkligheten igen.

Klockan är nu halv elva på kvällen och det börjar klippa i ögonlocken. Vi åkte 5.30pm igår lördag och landade nu på morgonen klockan 7am i Sverige. Dagen har varit lång men vi har fått undan all packning och vättat upp allt som var smutsigt.
Vi tvättade en hel del under resans gång så det var inte så mycket tvätt. Men sedan ska man ju ta hand om pass, kvitton och övriga papper och kartor som ligger i alla fack överallt.
Och presenter som vi fått med oss från USA har vi haft lite tid att titta på lite extra noggrant.
Av min älskade amerikanska syster Sarah har jag fått en plånbok med elektroniskt bildspel i. Hur cool som helst. Jag saknar henne så bara jag tänker på henne. Sarah är värdens underbaraste människa och jag saknar henne redan. Kram Sarah!!
Fick också två stycken sjalar som är helt underbara, en av min vän Joanne och en av min amerikanska syster Annie.
Annie hade dessutom med sig Ohio State tröjor till oss alla. Tusen tack Annie. Grabbarna älskar dem.

I morgon tänkte jag försöka lägga in lite bilder från vår senaste vecka. Det är mycket på schemat nu när man kommit hem igen. Har fått kallelse till både röntgen och läkare, Joel ska till BVC samt att det är dags för Botoxsprutor om några veckor. Nya intyg har kommit från läkare som ska till Kommun och länsrätt i Bostadsärendet. Saknar försäkringspengar i augustimånad vilket har gjort att flera av räkningarna som skulle gått på autogiro inte har kunnat betalas. Måste ringa direkt i morgon om detta.
Joel ska första dagen till Ballongen imorgon, Isac har gympa och har gjort i ordning alla inlämningsuppgifter han har haft med sig och Adam ska med klassen till Björnö för att sova över tills på tisdag.
Måste ringa kontaktsjuksköterskan och få en tidigare tid till läkaren då mina handleder värker något fruktansvärt. Känns som jag ska slita av senorna i vissa lägen. Måste ha med medicinerna att göra.

Nu ska jag ta mig en tallrik Havrefras med mjölk och slänga mig i soffan en stund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem!!
Monkan

Anonym sa...

Jag också (: VÄLKOMMEN HEM! Hoppas du får något som lättar upp värken och att allt "pappersgöra" blir löst. Ska bli så roligt att få höra om era äventyr och upplevelser.
Stora KRAMAR, Maria Ö
Ps Hälsa Jörgen att "nu är det dags" ((:

Anonym sa...

Välkomna hem! Ni verkar ha haft en skön semester va kul!
kram ulle