fredag 9 oktober 2009

Aloevera och Strandnypon

Har idag varit och yogat på morgonen. Efter det besökte jag hälsokostbutiken. Tänkte jag skulle boosta upp mitt immunförsvar nu när jag inte går på några cellgifter.
Är lite skeptisk vad gäller naturläkemedel men aloevera känns "rent" och jag hoppas den bara gör nytta för min kropp. Jag ska i alla fall ge det en chans nu fram till jul så får vi se och utvärdera då.
Köpte även strandnypon i kapslar som lär vara bra för lederna och även lite antiinflammatoriskt. Voltaren som sägs vara ett rävgift för kroppen tänker jag sluta med nu. Har ätit det i 2 månader och jag tycker inte att det hjälper.
Senast när jag var hos läkaren skrev hon ut Glykosamin för lederna som jag äter morgon och kväll men efter mycket egen forskning så har jag läst mig till att strandnypon ska vara bättre. Just nu kör jag på båda.

Efter hälsokostbutiken tog Maria och jag en långpromenad i solskenet och avslutade med en lunch.
Nu ikväll har jag varit inne på Zinken med Adam som haft hockeyträning där. Jag tog en promenad till Ringen fram och åter (6 km). På H&M krockade jag nästa med "Idol Ola". Hmm han var faktiskt riktigt snygg:)
Jörgen och Isac har åkt på hockeyläger så nu ikväll ska jag och Adam ha mys.
Det blev Mc Donalds på vägen hem från stan och nu blir det fruktsallad och glass i soffan till Idol.

Då jag inte skrivit på länge så måste jag också berätta att jag var i stan i onsdags. Dels på möte hos ett Assistansföretag och diskuterade Joel och efter det var det tjejträff på Le Rouge.
Lotta, Jenny, Gitt, Jag och Åsa.

Tack snälla ni för handledsvärmarna jag fick i fårull. De värmer! (Både handleder och hjärta)

Inga kommentarer: