söndag 25 oktober 2009

Summering av senaste dagarna

Orkar inte skriva varje dag utan ibland blir det summeringar av flera dagar som i detta inlägg. VIll helst inte starta datorn varje dag då jag lätt blir sittandes en stund. Man tänker att man bara ska kolla mailen eller bloggen och sedan så rinner tiden bara iväg. Lika bra att inte öppna locket och röra startknappen ibland...

Just nu är det söndag förmiddag och Joel sitter i sitt sittskal och tittar på Lala, dvs Teletubbies. Han ska sitta i en timme och då kan jag passa på att blogga lite och uppdatera om de senaste dagarna.

Jörgen är med Adam i Uppsala på hockeyns seriepremiär. De åkte hemifrån 6.30. Isac är i Västerås och spelar hockeycup. Han fick sova över hos en lagkompis igår då de också skulle iväg tidigt i morse.
Jag och Joel tog ledigt några timmar nu på förmiddagen och sov till 8.30 (vintertid).
Nu backar vi bandet några dagar....

Torsdag; Då var jag med Joel och hans resurs Majsan på Joels simskola (plask och lek). Han verkligen ÄLSKAR att vara där och det är helt underbart att få uppleva det och vara med. Att se sitt barn i ett sådant glädjerus gör att man blir alldeles varm i hjärtat.
Joel och Majsan åkte tillbaka till dagis medans jag åkte till Nacka Forum och lunchade med två arbetskamrater. Uppdaterade varandra senaste läget från båda håll. Alltid lika trevligt att träffas även om jobbet känns väldigt avlägset.
Direkt vidare till Kvarnbergs skolan och utvecklingsamtal med Adam. Allt var bra och han når målen med marginal i alla ämnen utom musik och naturvetenskap där han "bara" når målen. Vi som föräldrar är jättenöjda och stolta över Adam. Känns dock lite jobbigt att han sätter så höga mål för sig själv.... Han vill ha MVG i ALLA ämnen... Ibland funderar jag på om det är för att jag är sjuk och att han vill visa att han är duktig och klarar sig.
I vilket fall ska jag stötta honom så mycket jag kan i hans mål. (Det är inte ofta han tar hem läxböckerna så att jag kan förhöra honom, men hittills har han ju klarat sig ändå.)
Efter utvecklingsamtal var det vidare till dagis och hämta Joel och sedan till Isacs skola där eleverna hade utställning.
På kvällen var Jörgens föräldrar här och jag och Jörgen passade på att åka och träna tillsammans.

Fredagen var det studiedag i Isacs skola så medans Joel var på dagis mellan 9-12 så åkte vi och badade bara vi två och sedan till Mc Donalds för lunch. Alltid mysigt att få vara med ett barn i taget och verkligen ge kvalitetstid.

Igår lördag var famlijen Lydin och familjen Holgersson från Ronneby här. Jättekul att träffas igen. Det blir bara 2 gånger om året.
Joel var fullt upp passad av tjejerna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket bra "sittskal" helt otroligt att ni får han att sitta där och så fint han sträcker på armarna!!Bravo Joel. Hur gör ni?!
Och i målet - han är ju sååå duktig!
kram ulle och ellion