tisdag 10 november 2009

Vilken härlig dag

Trots att vädret inte varit det bästa så känner jag mig nöjd över dagen.
Jag har idag haft storstädning här hemma samt fönsterputsning av samtliga fönster!
Känns så härligt att komma hem till ett rent hus. Sängar renbäddade och allt dammat och skurat.

Den lilla skyddsängeln jag har ovanför sängen har jag fått av min vän Annika. Även hon har varit drabbad av den här sjukdomen. Jag fick beskedet om mitt återfall bara några månader efter henne. Det har varit riktigt tungt men jag glädjer mig åt att hon kunde operera bort sitt och håller verkligen tummarna för att hon inte ska få tillbaka den här skiten.
Här är ett kort på mig och Annika när vi var unga och friska. Tror att det kan vara taget 1993.

Själv flydde jag hemmet i morse och har varit med Maria och tränat och ute och tagit en promenad.
Sedan åkte jag och lunchade med min kollega Irene.
Tror inte att hon förstår hur tacksam jag blev då jag fick både en blåbärspaj och en burk med blåbär. Mmmm det är SÅ gott och precis vad jag behöver. Mycket antioxidanter i blåbär och så mumsigt samtidigt.

Fortfarande lite sned på att jag inte fått tid för vaccin till övriga familjen ännu. Jag och Isac är vaccinerade, men känner ett akut behov att få vaccinera både Adam och Joel också. Definitivt Joel. OM han skulle bli sjuk skulle vi nog behöva läggas in för han är SÅ smal den lilla räkan. Det finns inget extra att ta av.
Visst är det väl lite konstigt att det inte finns något försäkringsbolag som vill försäkra Joel då han anses "för sjuk". (Vi har alltså bara en olycksfallsförsäkring på honom) Men NU när det diskuteras riskgrupper, nä då är han helt plötsligt "för frisk". Hur ska man tolka detta?

Precis när jag skulle publicera detta inlägg fick jag ett mail av Åsa.
Istället för vaccination:

4 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Vaccination, ja, det är inte lätt att få tider!

Jag har också ett barn som är för sjuk för att få försäkring, gillar inte samhällets inställning till detta!

Härligt med ett rent hem, kanske borde städa lite....

Kram L

Anonym sa...

Konstigt det här med vaccination, jag kontaktade sjukvårdsupplysningen och där fick jag beskedet att har man en CP-skada så ingår man i riskgruppen (tidigare besked från hab sa tvärtom gällande Emma). Det finns ingen gradering - CP-skada=riskgrupp=vaccinering enl dem. Inga problem på vårdcentralen heller - de vaccinerade utan frågor. Hoppas ni inte behöver vänta så länge! Kram Petra

Anonym sa...

Vilken talande bild :)
Söndagen närmar sig med stormsteg, ska bli så roligt!!! Hoppas vi får till en dejt innan, kanske lördag fm?!

STOR VARM KRAM
Maria

Therese sa...

Hej hej
Vart så klart jätte nyfiken när du sa idag att du har en blogg. Och jag hittade den ;)

Vi har Wille försäkrad i ACE, jättebra tycker jag och det var de enda som ville försäkra honom. Kolla upp de.

Kram/Tessan(Willes mamma)