onsdag 30 december 2009

Gott slut

Har mått så himla bra de senaste dagarna att jag nästan glömmer bort att jag är sjuk. Blir påmind ibland när det hugger till i sidan eller får en svettattack. På mornarna tar jag medicinerna av ren vana men på kvällen håller jag på att glömma nästan jämt. Får lägga fram dem på diskbänken för att komma ihåg.

Idag har hela familjen varit på filmen Avatar i 3D med Maria och company samt Emil och Mattias. Snacka om att vi såg fåninga ut. ca 1000 personer med stora fula glasögon sitter och stirrar fängslat på bioduken. Hade ingen aning innan om vad det handlade om men tycker att filmen var riktigt bra, och det blev applåder efteråt i ett fullsatt Rigoletto.

Vi grundade med en Mc Donalds innan och efteråt gick vi på Pizza Hut. (Hrm, hela kostcirkeln…) Men Maria hittade självklart en ”Nyckelhålsmärkt” Pizza…eh!?
En härlig eftermiddag och kväll med vänner. Vad kan väl vara bättre att avsluta året med?

I morgon blir det förhoppningsvis träning på morgonen om jag inte får tillbaka mitt halsonda som kommer och går. Klockan 12 är det nyårsbandy och efter det vill grabbarna åka skridskor. Vi får se hur det blir. Har hört att det ska bli minus 15 grader!
På kvällen kommer Jenny och Henrik hit plus barn och firar in det nya året som jag hoppas blir ett ”friskt” år!

5 kommentarer:

Cecilia Algons sa...

Hej! Läste artikeln om dig i mama. Är själv trebarnsmamma och greps otroligt över ditt livsöde. Önskar dig och din familj ett fantastiskt och harmoniskt 2010! Kram Cissi

Anonym sa...

FINASTE VÄNNEN!

ÖNSKAR DIG OCH FAMILJEN EN KANONFIN NYÅRSAFTON!

LIVET ÄR STARKARE ÄN NÅGOT ANNAT!
LÅT OSS DÄRFÖR LEVA DET TILLSAMMANS!

SKICKAR DIG DEN VARMASTE NYÅRSKRAMEN!
Din vän, Gitt <3

Anonym sa...

Ja, man gör ju så gott man kan (nyckelhålspizza) ;)
Super mysigt avslut på året med bio och mat i trevligt sällskap, kan knappast bli bättre.

Vilket år det har varit, glädje, sorg, skratt och tårar. Jag är så tacksam för allt, för livet.

Önskar dig och hela familjen ett GOTT NYTT ÅR och tillsammans ska vi fortsätta att leva livet fullt ut, dag för dag.

Massor av nyårskramar från
Maria och HELA familjen

Anonym sa...

Härligt att du mår så bra!
Kram från Tina L

Ossian o familjen sa...

Hej Elisabeth! Mitt namn är Emily och jag läste repotaget om dig i 'Mama' och blev så berörd! Beundrar din styrka och mod trots det jobbiga du och din familj går igenom just nu. Vill bara säga att jag tycker du verkar vara en väldigt fin och klok människa, samt en otroligt omtänksam mamma! Jag hoppas du och din familj ska få ett fint 2010! //Massa styrkekramar från Emily. (www.ossian2008@blogspot.com)