lördag 12 december 2009

Luciafirande och 40 års firande

Hoppade över Yogan i morse, kände att jag behövde sova ut. (Joel sov hos Mormor och Morfar som är avlösare)
Röjde garderober och kläder i massor. Nu rök de sista arbetsbyxorna jag sparat. Det är bara att inse att jag aldrig någonsin kommer att komma i dem igen. Om jag kommer att börja jobba lite så får jag nog se till att gå och köpa mig ett par nya i större storlek.
Rensade även min aerobichylla som var fylld med gamla godingar. BodyPump koreografier från nummer 25 (det har kommit typ 50 till releaser efter det). Nummer 25 är till och med på kassettband!!
BodyBalance skivor sedan koreografi nummer 14.
Hittade även lite mixad julmusik som jag har skickat i väg till Emil, en av mina före detta elever som idag själv jobbar som instruktör. Tänkte att de kanske kan komma väl till pass nu i juletider.

11.30 mötte jag upp mamma och Anna i Mölnvik för lunch. Åsa, Annika och Kicki kom också dit och luncha vilket var ett kul sammanträffande. Efter maten tog mamma och jag en välbehövlig prommenad på en timme innan det var dags att åka till dagis för luciafirande.
Joel var pepparkaka. Han kan texten till samtliga sånger klockrent men nu när det var dags att sjunga för föräldrarna så tog han inte en ton. Han gjorde i alla fall lite armrörelser...


På kvällen var vi hos Jessika och Mattias och firade Jessikas 40 års dag. Hon hatar att vara med på bild men jag har fått lov från henne personligen att det var ok med en liten bild dagen till ära.

En bild i "vårt" kök. (Jag är uppväxt i detta hus från jag var 2år tills jag flyttade hemifrån.)

Såg lite idol i bakgrunden samtidigt och konstaterade att rätt kille vann. Erik! Sedan rusade tiden iväg och till slut så var det bara familjen Ollas Mattsson kvar.

Nu är klockan 01.30 och jag ska komma isäng. Får se när jag vaknar i morgon men tänker i alla fall åka och träna, antingen klockan 9 eller 10. Det är release i morgon av ny musik och koreografi, och det är alltid kul.

PS. Mamatidningen kommer ut den 22 december. DS

1 kommentar:

Anonym sa...

När du läser detta är det Luciadagen, sön den 13 december.

Jag läser din blogg så fort jag är uppkopplad. Känns väldigt avlägset när jag ser Joel utklädd till pepparkaka när vi möts av värmen varje morgon med undantag från igår när det var riktigt kyligt i luften.

Detta land (USA, Florida)får en aldrig att sluta förundras. Idag har vi plogat igenom Universal Studios som jag är imponerad av. Så galet coolt.

Imorn väntar västkusten och Anna Maria Island som jag fått tips om. Då ska vi bada i Mexikanska golfen och bara ta det lugnt.

Hälsa grabbarna grus.
Stora kramen
Gitt