torsdag 3 december 2009

Zen meditation

Joel var hemma med mig på morgonen. Majsan kom hit strax före 10 och då åkte vi till Idrottsplatsen i Gustavsberg. Joel ville titta på Isac som åkte skridskor med klassen. De hade underbart väder och grillade hamburgare och drack varm choklad.
10.40 var det "plask och lek" för Joel på badhuset. Han älskar det verkligen.
Vi lunchade lite efter och sedan tog Joel och Majsan bussen tillbaka till dagis då jag skulle vara kvar och ha vattengympa klockan 13.
Min sjukgymnast har tjatat på mig en längre tid nu och idag var första gången jag provade. Inte riktigt min grej men det var faktiskt ganska ok. Ledaren hette Olle och var riktigt cool och hade schysst musik. Inte alls vad jag hade förväntat mig.
jag kommer att komma tillbaka nästa torsdag.

När jag kom hem hade jag fått brev från kusinen med en liten present i efterskott. Det var handvärmare vilket passar mig perfekt.
Här även en bild på pepparkakshus och handvärmare brevid:

Måste även lägga in en bild på Joels favoritsysselsättning för tillfället. Att möblera om i tomteverksatden..

Nu i kväll har Adam varit och tränat hockey. Tränare idag var Mattias Nordström, före detta NHL spelare. Riktigt kul för killarna.
Jag hämtade Adam på vägen hem efter min Zen meditation workshop.
Workshopen hölls på Niyama yogacenter av en Zen mästare. Det var mycket speciellt och han började att prata lite om buddism och deras lära, sedan fick vi sätta oss mot väggen och sitta helt stilla och titta in i väggen. Man får inte blunda för då kan man somna och man får absolut inte röra sig även om det exepelvis kliar på näsan. Det är en konst kan jag berätta att sitta still och titta in i en vägg i 15 minuter. Vi satt 15 minuter, stod 5 minuter och satt ytterligare 15 minuter.
Tror inte detta är min grej men nu har jag i alla fall provat på det. I morgon ska jag dit på yoga istället. Längtar verkligen för jag har inte hunnit med något pass den här veckan på grund av alla sjukhusbesök.
Till och med min onsdag morgon som brukar vara helig för att gå på Bodybalance med Mattias på Worlclass har jag fått hoppa över. Det är en så bra klass och vi är några "stammisar" tjejer/kvinnor/damer som alltid är där. Det är en härlig skara.

"Det finns en anledning till allt som sker under solen"

"Kärleken ska byggas och inte upptäckas färdig"

2 kommentarer:

Lena sa...

Du verkar ha haft fullt upp denna vecka också.. du hinner verkligen med sååååå himla mycket mellan alla sjukhusbesök! Kul att prova lite nytt i träningsväg. Tror jag skulle ha svårt att klara "väggen" jag gillar verkligen onsdagsmornarna och jag saknade dig i onsdags!Mattias var tillbaka. Kanske blir det body pump på lördag,även det en favorit för mig..
Kramar från Lena Colhag

Anonym sa...

Jag blev så himla nyfiken när du sa att du hade en blogg, så jag googlade ditt namn och hittade hit;) Jag har länge tänkt börja skriva själv, men aldrig kommit till skott. Ett bra sätt till självterapi.

Sjukdomar är aldrig lätt. Vare sig att vara drabbad el stå bredvid. Människor vet inte hur de ska bete sig. Många vill leva i en bubbla och inte bli påminda om att saker kan hända. Speciellt inte svåra sjukdomar.

Men vi är bara människor av kött och blod, vi är inte perfekta, vi gör misstag, säger fel saker, tittar, pekar, skrattar, undrar, känner medlidande, förtränger, blir arga. Samma sak för dig, samma sak för alla andra. Alla har vi bra och dåliga dagar. That´s life!

Kramar Katarina (Adam & Emelies mamma)

PS. Otroligt vackra bilder på dig på din bloggsida.