söndag 28 februari 2010

Kalashelg för Isac

Helgen började med att Isacs kompis Jakob sov över från fredagen till lördagen. På lördagen jobbade Jörgen, jag var och tränade på förmiddagen och sedan åkte jag på match med Adam som spelade med B-juniorerna.
Isac och Jakob huserade själva här hemma men det märks att de blivit äldre. De fixar med lunch och allt själva och plockar undan efter sig. Då blir man stolt som mamma. Lunchen bestod av farmors hemlagade piroger.
(Håller faktiskt precis nu på och bakar Pizzabullar som jag hittade recept på i Mama. De håller på och jäser men de ser riktigt goda ut i alla fall. Vi får hoppas att de är det också. Tänkte fylla frysen så att det finns nu när grabbarna har sportlov.)
I går eftermiddag var Isac på Laserdom kalas som Abbe bjöd in till. Abbes kalas fortsatte sedan även på kvällen och då fick övriga familjemedlemmarna komma också. Jag, Isac och Joel var där. Tonåringen fick jag inte med mig och Jörgen… ja, just det… jobbade.
Det bjöds på paj och sallad och Melodifestival. Jättetrevligt och skön avslappnad stämning i all enkelhet. (Bra intiativ Abbe!)
Isac sov även över och det blev tydligen inte så många timmars sömn.

Idag har Isac varit på Nisses kalas på Hovet. Det var skridskokalas med fika och dans i duschen efteråt.
Födelsedagsbarnet Nisse 10 år:

Joel satt vi på en domarstol:


Nisses pappa Matte visade även runt grabbarna (och oss föräldrar som var där) bakom kulisserna på hovet. De fick gå in i Djurgårdens omklädningsrum och var mega imponerade. (De hade till och med sina rakhyvlar i ordning i duschen!)


Efter en liten sväng hem och slå in paket till Kevin så var det dags att åka iväg på helgens sista kalas.
Isac är där just nu, Joel kollar Musses Klubbhus, jag bakar Pizzabullar och Adam spelar med B-juniorerna idag igen, och Jörgen är och tittar på matchen.
Är det redan måndag i morgon?

1 kommentar:

Anonym sa...

Veckorna flyger verkligen fram, snart är det vår!

Hoppas vi kan få till en "mitt-i-veckan-date" med hel- halv- eller alternativfamilj ;)

Kramisar, Maria