fredag 12 mars 2010

Vecka 10

Räkorna skalade och köttet i ugnen. Passar på att uppdatera bloggen lite medan jag väntar hem familjen. Det är hockeyträning som vanligt och de beräknas komma hem till 20.00 så middagen kommer bli framför TVn till Lets Dance.
En räkmacka till mig och Jörgen innan och sedan oxfile och beasås. Mmmm vad jag är hungrig.

Jaha, vad ska jag skriva om denna vecka? Lock i öronen, täppt i bihålorna och hes… Det började för en vecka sedan och jag känner först idag att det är på väg att vända. Men utan nässpray hade jag inte kunnat jobba denna vecka. Det är en sak som är säker.
Idag hade jag tomt i kalendern och såg fram emot att bara ta det lugnt och pyssla här hemma. Men självklart blir det inte som planerat. När Joel ropade ”Mamma” när han vaknade i morse så lät han som han kommit i målbrottet. Han var jättehes men verkade pigg för övrigt. Men eftersom man inte vet vad det blir av det och misstankar finns att det är början på samma förkylning som jag har så fick han stanna hemma med mig idag.
Joel som är jättemammig för tillfället njöt i fulla drag, och lyckligare blev han när han fick följa med till ”coopen, stora affären”. Joel gillar att köra bilen i kundvagnen.

Tidigare i veckan så var jag ute med Åsa, Gitt och Lotta. Tyvärr jobbade Maria och Jenny befinner sig i Budapest men ni fanns med i tankarna.
Vi åt på Vapiano i Gamla Stan och maten var kanon och jag gillar deras upplägg att man får som ett kreditkort som man handlar med på de olika matstationerna för att sedan betala allt när man går ut från restaurangen.
Mysigt som vanligt att träffa dessa underbara tjejer:


I onsdags var vi på Olmed igen och provade ut nytt ståskal till Joel samt fick en ny stretchskena för att stretcha insida lår. När vi var där gick det jättebra, men när vi skulle pröva stretchskenan hemma igår var det gap och skrik i en halvtimme innan han till slut gick med på att sitta med den. När han väl satt i den så satt han en hel timme och kollade på Isac och Tim när de spelade TV spel. (Han är riktigt 3 års trotsig!)

Idag har jag och Jörgen varit på banken för att lägga om lån, kolla igenom barnens sparande och Jörgens pensionssparande. Jag har avslutat mitt individuella pensionssparande av förklarliga skäl. Bättre att ha roligt för pengarna medan man kan. Usch, nu kom jag på att det är dags för provtagning på måndag igen. Koppla bort den tanken.
När vi kom hem från banken tog jag och Annika en sen eftermiddagspromenad runt golfbanan. Helt underbart och solen värmde, men i skuggan var det riktigt isande.

Helgen: Isac ska till Västerås i morgon på bandyturnering och Adam spelar kvartsfinal i Haninge. Söndagen är tom i kalendern!

Inga kommentarer: