söndag 25 april 2010

Den sista studsen

Igår lördag var det Bounce på schemat.
The Last Bounce i Globen. Samtidigt var det hockey på hovet, HV mot DIF, och alla vet ju nu hur det gick...
Med på Bounce var Gitt, Mattias, Emil, Monika, Maria och Jenny.


Det var verkligen valuta för pengarna och de bjöd på en sprakande show som avslutning på deras 13 framgångsrika år.
De har gjort så mycket mer än vad man egentligen har haft koll på. De bjöd på en resa med många härliga tillbakablickar.
Hyllningen till Michael Jacksson var enastående, lite Tina Turner, Street dance när den är som bäst, Salsa, Locking, Breakdance, Lindyhop, Disco och mycket mer.

Efter 3 timmar på globen avvek grabbarna som skulle vidare på REA på hamburger börs. Vi tjejer åkte till Jimmys i Hammarby Sjöstad och åt middag.


En efterrätt så här smarrig går alltid ner...

Kram på dig Maria!

Idag har jag fortsatt att vara kulturell tillsammans med Kicki, Pernilla och Åsa.
Vi träffades och åt middag på Berns.

Detta i gott sällskap av kändisar bland gästerna. Tomas Ledin med sällskap vid ett bord och Lill Lindfors med sällskap vid ett annat. På vägen ut såg vi även Kayo.
Och så jag då, kändisen från landet...njä inte riktigt kanske.

Efter Berns gled vi vidare till grannhuset, China teatern, där Melody Gardot jazzade loss. Tyvärr så tog det lång tid innan hon entrade scenen vilket förtog lite av kvällen. Det var först en kille med Gitarr som sjöng på Spanska i 45 minuter som förband. Han var kanonduktig men det kändes som fel forum. Alldeles för lugnt och sömningt. Efter honom hoppades vi på Melody att hon skulle dra igång direkt, men icke. De tände upp i salongen och det blev över en halvtimme paus!? Vid 21 började sedan det vi var där för. Melody Gardot.
Wow, vilken musikalisk tjej, och vilken röst! Lite skönt jazzgung på söndagkvällen som blev riktigt sen.
Men nu när jag kommit hem är jag lite inne i andra andningen och sitter och bloggar med en kopp varm choklad i soffan. Huset sover och allt är spökligt tyst.

Klockan närmar sig halv ett och det är dags för sängen. Vilken helg jag har haft. Bara trevligheter med mina tjejkompisar. Mysigt! (men nu är jag trött)
I morgon är det måndag och Joel ska iväg med taxi till Ballongen innan jag ska till jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken helg! Från att ha fullt upp med dina bar till att bara 100% njuta med fantastiska vänner i 2 dagar! Vad snygg du var i håret förresten! Härlig läsning! Kram!//vera