söndag 30 maj 2010

Här händer det så mycket så jag har inte haft tid och ork att skriva på ett tag...
I torsdags kväll hämtade jag Karin (som jag lärt känna i Alfta) på Centralen som tagit bussen hit för att umgås med mig i 1,5 intensivt dygn. Vi började med att åka till Sickla och äta middag och gå på bio.
Vilken film vi såg?
Sex and the City 2 så klart. Vi tyckte båda att det var en underhållande film och det blev mycket skratt. Många riktigt bra träffande scener. Dock var meddelåldern säkert under 20 och jag vet inte om de riktigt kände igen sig lika mycket.
Det blev en sen kväll då vi kom hem efter midnatt.

På fredagen började vi med en Kundaliniyoga innan vi åkte in till Östermalm och lunchade. Eftermiddagsfikat hade vi bokat med Birgit och Sonnie i Sonnies underklädesbutik på Karlavägen. "Ottilias små underverk". (Sonnie och Birgit var också med i Alfta)
På kvällen grillade vi hemma på altanen och sedan var vi och kollade på Isac när han spelade match. Karin fick hänga med som en del av familjen.

Klockan 9.15 avgick bussen på lördag morgon för Karin tillbaka till Sundsvall. Verkligen kort och intensiv vistelse men jättekul att vi fick ihop det.
På eftermiddagen åkte jag än en gång in till stan men denna gång tillsammans med Susanne. Susanne hade fixat biljetter till Mia Skäringers show. Det var en rolig och sorglig föreställning om hur det är att vara kvinna. Hon uttryckte en önskan om att vi människor ska tycka mer om oss själva och inte jämföra oss med varandra och tro att andra är så mycket lyckligare. Vågat och väldigt tänkvärt. Dessutom så sjöng hon! Hade ingen aning om att hon kunde det men shit vad hon är duktig. Får ni möjlighet så kan jag rekommendera att gå och se denna show och få höra henne sjunga.
Vi avslutade den sena eftermiddagen på Jimmys Steakhouse. Det var en härlig eftermiddag och kväll för två småbarns mammor som oss.
På kvällen jobbade Jörgen och jag var själv hemma med barnen. Vi hade lite lördagsmys och kollade på Alvin och Gänget 2.

Mors dag. Den har jag firat med min mamma i Nyckelvikens naturreservat. Jag, Joel, Isac och Isacs kompis Leo tog med oss picknick och filt och spenderade flera timmar där. Det var familjedag och flera aktiviteter.




Här ligger jag och Joel och gosar på filten och en liten klapp i denna stund på kinden från Joel betyder mest i hela världen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig morsdag...Carpe diem !

Syns på fredag //Kramis Jenny

Anonym sa...

Gud vilka bilder!! så fina.
kram kram ulle

Therese sa...

Vilka härliga bilder, sommar =)

Vilken fin rulle Joel fått :)