torsdag 16 september 2010

I kväll har jag...

Packat, badat, rakat benen, fixat naglarna, dammsugit, kört 3 tvättar, varit på klassaktivitet med Isac och grillat korv, kört en disk och plockat ur, hängt fram kläder för i morgon, packat Joels matsäck och väska till Ballongen.........
NU är jag redo att åka till Kreta!!!
Pappa kör mamma och mig till Arlanda och de kommer och hämtar mig klockan 4. Ja, precis, jag förstår om ni undrar om jag verkligen menar på morgonen och svaret är ja.. Planet går klockan 7.10.

Farfar kommer strax före 4 för att ta hand om morgonruljansen. (Jörgen i Mora och spelar golf, åter på söndag.)
Hålltider för farfar i morgon bitti.
Väck Joel 7.20 senast. Kläder och ortoser på, yoghurt och kuddar, tandborstning.
Taxin kommer 7.50, Joels hockeytrunk med alla hans saker ska med samt rullatorn.
7.30 ska Isac väckas och slutligen Adam klockan 8.
........... Sedan får farfar vila tills han ska ta emot taxin på eftermiddagen när Joel kommer hem igen.
Det blir i alla fall lungt med träningar och matcher i helgen. Adam reder sig i stort sett själv och Isac ska vila. Efter ett besök hos doktorn idag på grund av långdragen förkylning så konstaterade man att han hade en kraftig öroninflammation och han äter nu pennicilin 5 dagar.

Jahapp, det här var en liten uppdatering innan jag stänger ner datorn för en vecka.
Åh, det ska bli så skönt. Jag behöver verkligen det här! (fast jag vet att jag kommer få lite abstinens efter barnen)

5 kommentarer:

Anonym sa...

En fantastisk skön och underbar resa önskar jag Dig och världens bästa mamma Anita.
En massa kramar till er båda.
/Gitt

Malin sa...

Det låter helt underbart att komma bort från detta höstrusket. Ha det så jätteskönt!

Maja sa...

Ha nu en riktigt härlig semester!!!

Anonym sa...

Nu har ni fått landa och troligtvis kommit på plats - så härligt!
Önskar Er en lugn och skön semester med god mat, lite välgörande rörelse och inte minst sol och värme.

Kram
Maria

petra drevstam sa...

Hej Elisabeth. Oj vad jag hoppas att du kan unna dig, er njutning. Kramar Petra barnmorska.