onsdag 8 september 2010

Kommunbesök

Idag har jag varit på kommunen igen. Denna gång var jag tvungen att lämna in en bygganmälan då bygglovet går ut 12 september. Då är det två år sedan den första handläggaren fixade bygglov på en utbyggnad för HWC, hall och förråd. Då kommunen sedan dragit ut på detta ärende så håller bygglovet på att gå ut.
Jag lämnade i alla fall in en bygganmälan idag som man är tvungen att göra trots att vi fortfarande inte fått skriftligt på beslutet ännu att vi verkligen får en handikappsanpassning. Och eftersom allt dragit ut på tiden så finns det inga snickare att få tag på heller. Någon som vet någon bra snickare som kan ta på sig hela utbyggnaden och få ett ”skal” och ramp klart innan jul i alla fall?

Samtidigt på kommunen så träffade jag kvinnan som har hand om färdtjänstansökningar och det är i alla fall på gång. Tills vidare betalar kommunen skolskjuts med Taxi för Joel till Ballongen.

När jag kom hem hade jultomten varit här med tre kassar kläder. Jultomten i detta fall är Åsa. Åsa håller på att flytta och rensar sina garderober hemma.
Adam fick massa märkeströjor som han blev jätteglad för och Isac blev eld och lågor för en innebandyhjälm. Det var mycket mer än så i kassarna, och barnen hade lilla julafton på köksgolvet! Tack Åsa för alla fina saker.
Den nya Yogamattan lämnas till min mamma då jag redan har en. Det går väl bra Åsa?
Det passar perfekt nu när jag och mamma ska till Kreta på hälsoresa och det står att man ska ta med sig en yogamatta.

I morgon är upp i tid och skicka iväg Joel och alla hjälpmedel i taxin tillsammans med resurs Majsan. 8.30 ska jag själv vara hos sjukgymnasten innan jag åker till jobbet.
Klockan 10 ska försäkringskassan ringa angående utredning av Joels vårdbidrag (jag har kollat att det är ok att jag lånar ett konferensrum på jobbet en timme.)
På eftermiddagen är det dags för samtalsgruppen på bröstcancerföreningen igen. Skitjobbigt men ändå bra bearbetning.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej!
Jag har läst här ett tag men jag tror inte jag kommenterat nån gång. Jag hittade till dig via Therese, Willes mamma, min Mattis & Wille gick på småbarnsgrupp på habiliteringen samtidigt.

Nu till saken... Vi hade en kanonbra snickare som hjälpte oss med köket för sådär 5-6 år sen, du får gärna maila mig så får du uppgifterna! Han jobbar helst inte utanför Värmdö :)

Stor kram på dig, jag tycker att du är urstark!

Anonym sa...

Ingen rast, ingen ro. Som jag sa till dig i Eskilstuna så är det du skriver om allt strul med kommun osv som ett eko av mina egna upplevelser. Idag ringde jag kommunen för att ansöka om riksfärdtjänst till Joel för han ska på musikläger om en månad på Mättinge (Trosa kommun). En fullkomligt förvirrad dam började förhöra sig om ifall han var "handikappad" och om han kunde äta själv och om han satt i rullstol. Va!!! Han är 17 år och har bott i kommunen hela sitt liv. har de noll koll? Han har haft Färdtjänst sedan han var 2 år och ändå måste hon "säkerställa" att han är berättigad till insatsen??? Suck.