lördag 1 januari 2011

Nyårsafton 2010

Traditionsenligt åkte vi på bandy och Jörgen hade sin “portfölj” med sig som 99% av publiken också verkade ha….
Jag och min svägerska tog en promenad under första halvlek vilket var skönt att få röra på sig i solskenet. Andra halvlek kollade vi på bandyn men det blev förlust för Gustavsberg och var inget värmande spel.
Här är Jörgen med sin bror Niklas;

Isac med kusin Emil;

Jag och Jörgen på samma bild. Inte ofta det händer men nu var Annika framme med kameran och lyckades ta denna bild samt de två över här;

Huvudvärken var överkomlig under dagen. En alvedon forte på morgonen och en innan läggning. Tror faktiskt att jag tycker lite extra Alvedon fungerar bättre än Citodon. Hmm, trodde Citodon skulle vara bättre effekt?
Äntligen har mina stora nagletrång som jag har fått efter mina ”Xelodablåsor” gett med sig som jag har haft i en månad. Men nu ikväll har det dykt upp en ny blåsa på höger mittentå. F-N, det gör så ont och så vet jag att det kommer att bli som ett nageltrång igen.

Var tvungen att fota Isac som gjort mellis till mig som överraskning. Flingor med mjölk, banan, blåbärssylt och russin…….. Eh, kanske ingen kombination jag själv skulle komma på… Jag åt upp det mesta men på slutet var flingorna lite sega…. Han hade även blandat ett glas flädersaft.

Isac, vad fick du det här ifrån? Ha ha, Jag antar att han bara ville försöka vara lite extra snäll mot mig.
Shit vad jag älskar denna unge!

På kvällen hade vi familjen Nilsson/Sjödahl här. Det blev en riktig spelkväll och det var jättekul att alla var med och spelade, även tonåringarna.
Vi spelade ”Rita och Gissa” samt ”Med andra ord”


Ser ni vad Adam har ritat här???

Tänk, tänk, tänk….. ingen lyckades igår kväll och jag antar att ingen bloggläsare lyckats heller?
Rätt svar…………………………………………………………… Bambi på hal is.
Vad sägs om den Bambin? (Hoppas inte Adam ska få betyg i bild i framtiden)

Vid tolvslaget drack vi Pommac och smällde lite raketer men Adam och Hampus som vi trodde skulle vara intresserade av smällarna ville snabbt in och kolla på JuniorVM i hockey på TV i stället. Isac och Wilma satt i snöhögen på altanen och kollade hockey därifrån. Det kom galet mycket snö i natt. MINST 2 decimeter!;

Joel slocknade direkt när vi kom in och nyårsafton är inget han gillar. Inte raketerna i alla fall.

Känns riktigt bra att sitta här i soffan ikväll och veta att jag överlevt hela 2010. Nu satsar vi på att få uppleva nästa nyår. Känns lite långt bort men jag får sätta upp lite delmål fram till dess.
Förresten vill jag också passa på att tacka för alla nyårs sms och även alla julkort vi har fått i familjen. Det värmer och vi b lir glada för alla hälsningar vi får. Har dock inte varit den bästa på att skicka egna kort och hälsningar den här julen men jag hoppas mina vänner inte tar illa upp, har liksom inte orkat.
NATTIKRAMEN till er alla bloggläsare, familj och vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År, vill vi här i Väsby önska!

Häls Eva med familj

Berit sa...

Nyårsafton med varm och härlig gemenskap. Kan man önska något mer? Jo, jag vet att man kan... Men det underlättar i livets alla prövningar när man har just det dvs varm gemenskap med familj och vänner. Lilla Isac är så fin... En av många pärlor i ditt liv kan jag förstå.:) Gott nytt år!