torsdag 6 januari 2011

Snöoväder, igen..... och huvudvärk, igen....


På förmiddagen var jag på BodyJoy och provade vara med på en BodyBalance igen vilket gick hyfsat bra. Det är över två år sedan jag var där sist. Kul att träffa tidigare kollegor och alla som tränar där som fortfarande känner igen mig. (För er som inte vet så jobbade jag som instruktör på BodyJoy innan jag började på WorldClass.)

Då WorldClass stängde ner mitt instruktörskort i september så fallerade träningen lite och sedan har ju hösten varit ganska ”händelserik” så jag har kommit av mig helt. Ett tag innan jul så simmade jag i alla fall på badet någon gång i veckan.
Men nu tänkte jag försöka underhålla kroppen så att jag inte brakar ihop totalt. Simning, Kundaliniyoga och Bodybalance är väl vad jag klarar av. Just nu är det mest huvudvärken som sätter stopp.

Jag får svar på min skallröntgen nästa onsdag och efter det så får vi väl se. Men jag har pratat med mina tidigare kollegor på BodyJoy och sagt att i den bästa av världar så kanske jag kan komma och träna BodyBalance en dag i veckan i alla fall. Vi får se som sagt…

Idag har Camilla och Elliot varit här och vi har varit ute i snöovädret och åkt snowracer. Jag hade med mig lite saft och bullar också men det blev en snabbfika. När vi kom hem fastnade Elliot med Joels gitarr. Han kunde knappt släppa den ifrån sig när de skulle åka.
- Camilla, jag tror han vill ha en egen PaperJam Gitarr…

Klockan är nu snart 16 och det snöar fortfarande. Tung blöt snö och temperaturen är runt nollan. Grannen står fortfarande på taket och skottar… har stått där större delen av dagen. Hmm, undrar hur vårt tak mår? Och undrar hur altanen mår?


Förra vintern hade vi också galet mycket snö, så det här känns som en repris. Det är till och med mycket mer snö här i Stockholm än vad det är uppe i fjällen? Vad är det som händer med klimatet? (Den som lever får se)
Igår var vi på Disney on Ice vilket var jätteuppskattat av Joel. Isac kändes för stor.
Dagen innan när vi var lediga hela familjen var vi på Narnia. Personligen tyckte jag att det var SÅ mycket bättre än Harry Potter. Faktiskt en av de bättre ”sago”filmer jag sett.

I morgon och på lördag har Isac hockeycup, så det är inga problem att fundera ut vad man ska göra… vi sår se om jag orkar se alla matcher. Det beror på huvudvärken.
Vad beror huvudvärken på????????????????????? Ska jag vara livrädd? Eller är det spänningar från nacken?
Jag har så ont i huvudet att jag inte orkar fundera på varför jag har ont i huvudet, om ni förstår vad jag menar!? Men det är inte så att jag känner mig febrig utan det är mer en molande värk och ibland ett tryck vid vänster tinning.
Nä, nu ska jag gå och ta mig en Apelsin. Lite Cvitamin kan väl inte skada? Tjing!

6 kommentarer:

Berit sa...

Som cancerpatient har man nästan alltid något att vara orolig för. Värk och små förändringar man noterar i kroppen får en ångestladdning. Hoppas innerligt att du får ett bra röntgenbesked nästa vecka. Det händer ju då och då att även vi cancerpatienter råkar ut för aldeles "vanliga" åkommor. Håller tummarna för dej!!

Anonym sa...

Snö, snö och mer snö...
Kul att ni kom iväg och att filmen va sevärd. Ser fram emot söndag, alla är med :) Jag är nu ledig med undantag för lite klasser här och där.

Vi hörs & ses!
Stor cyberkram,
Maria

Lena C sa...

Ja nu har jag skottat igen det var tungt idag!Tråkigt att höra att huvudvärken är så jobbig! Hoppas du får en BRA förklaring och att du kan bli av med värken. Hoppas du tar dig till World class någon gång. Saknar dig där! Kram Lena

Anonym sa...

Hej Bettan! Tack för senast, det var ju inte bara sushin som var god, även din köttfärslimpa var jätte god! Jag håller tummarna för att skallröntgen ska vara bra. Må så gott du kan. Vi ses! Kramar från Tina L
PS, somnade på klangresan på Yasuragin idag...

Anonym sa...

Vad bra att du ska försöka träna lite. Jag har en himla jobbig tryckande huvudvärk ibland som kommer från nacken och det kan ju faktiskt din också göra.Kram Annika

Gunilla sa...

Hittade din blogg när jag läste Lindas.En oerhört jobbig situation du o din familj befinner dig i.Själv har jag läst lite på cancerbloggar då min bästa väninna har äggstockscancer o nu precis har en av mina systrar fått tarmcancer, man får en del insikt i hur det är o hur alla ni kämpar er vidare i vardagen. Kanske kan jag stötta bättre om jag läser in mig mer.Kämpa vidare önskar Gunilla på Gotland (Har också hockeygrabbar, det är härligt!)