torsdag 20 januari 2011

Utprovning av Elrullstol

Eh, några nya skor hann jag definitivt inte köpa idag. Dagen har varit fullspäckad och det blev lite övertid… var inte hemma förrens klockan 18. Under dagen som gick så har juristen från Assistansia ringt angående möte med försäkringskassan, jag har fått tag på klipptid till mig, min kontaktsjuksköterska har ringt och meddelat provsvar och massa annat.
Proverna var ok för att fortsätta med Xeloda i nästa vecka igen, dock måste jag trappa ner på dosen lite till 1800mg morgon och kväll på grund av mina ömma fötter. (tidigare tog jag 2000mg morgon och kväll)
Jag ska också äta kortison i några dagar för att förhoppningsvis få ner svullnaden som jag har fått av strålningen i ryggen och halsen. I halsen känns det som det är en äppelbit som fastnat. Det gör inte ont men det är obehagligt ibland att svälja. Jag ska även hämta ut hormonspruta igen och gå ner på vårdcentralen och ta den direkt i morgon. Det var jag själv som ifrågasatte varför jag skulle sluta både med hormontabletterna och sprutan. Tabletterna har varit istället för cellgifter så det förstår jag att jag ska sluta med men då min cancer är hormonkänslig (vad man vet, har ej kollat om det bytt riktning) så undrade jag om jag inte borde fortsätta med sprutan då det inte är så bra om mina hormoner börjar leva runt i kroppen igen. Det känns som jag är lite av min egen läkare. Det gäller att hålla reda på allt och ifrågasätta!
Här är en liten film från hjälpmedelscentralen när Joel prövar ut sin första Elrullstol i livet. Är han nöjd eller är han nöjd!?!?!?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt duktig kille.Såg jättekul ut.
Älskar o saknar dig. 2011 blir ett bra år. Du klarar allt o vi klarar oss inte utan dig. H Skog
(du vet att jag läser ikapp så ofta jag hinner)

Berit sa...

Han är SÅ söt och charmig Joel!
Hanterar sin stol gör han galant.
Jag är som du sjuk och får xeloda. Brukar säga till maken (han förstår så väl) att jag har en begränsad påse med ork varje dag. Det gäller att spendera innehållet klokt för när påsen är tom för dagen så är den. Går liksom inte att vila sig till ny ork. Visserligen är du mycket yngre än jag och mer vältränad men jag förundras över din ork. Den är ju helt otrolig. Men din kärlek till dina barn är en stark drivkraft förstår jag. Fantastiskt kämpat! Pyssla om dej själv också då o då.
Varm och beundrande cyberkram till dej!

Anonym sa...

Åhhh, jag blir alldeles tårögd när jag ser Joels lycka över sin först elrulle, vilket han hanterar galant !!

Vilken fantastisk Joel ni har !!

Kramiz Jenny

Kristina sa...

vad härligt att se din son. Superduktig på köra , är det första gången? Är själv arbetsterapeut så jag har provat ut en del. Imponerad av din ork att du klarar så mkt med din sjukdom härjande i kroppen. Samtidigt vet jag av erfarenhet att vissa saker måste man bara fixa hur dålig man än är ,. men ibland är det stopp-. Kämpar själv med brc för andra gången o en massa trafikolyckor. Ha det så bra det går Kram Kristina

Anonym sa...

Vilken härlig och duktig liten kille du har!
Kram Marie

Anonym sa...

Vilken fart han har på stolen !
Jag har fått besked denna vecka att det blivit försämring och skall börja med cellgift på tisdag igen. Jag måste bara orka fast det känns tungt.
Läste att en av kvinnorna vi träffade i Orbaden hade lämnat oss, kan du maila till mig och tala om vem det är.

Tänker på dig varje dag.

Många kramar

/Lotta

Anonym sa...

Han är ju för go Joel! Han verkar ju stormtrivas i stolen. Oslagbart klippet när han åker runt och sjunger, man bara ler:)Håller med om att man ofta måste vara påläst själv och ha koll på allt! Hoppas du blir bättre i fötterna snart så du slipper halka runt i Jörgens skor;) Hoppas träningen gick bra i dag! Kram Annika

Helen sa...

Lille goe Joel!! Och ni andra också såklart...en fantastisk familj...kämpa på! Kramar från södra Sverige

Anonym sa...

Heja Joel, nu blir det åka av :) Händelserik vecka som fick ett mysigt avslut, lite trött på Lördagsmorgonen kan jag erkänna.

En dag i taget!
Mega Kram,
Maria