måndag 28 februari 2011

Helt slut och ont i huvudet.


Idag har jag varit med Isac och hans kompis Filip på TOM TITS i Södertälje hela dagen.
Här ser ni mig på väg upp och ner i en spaceball. Snacka om att man offrar sig för barnen!

Isac och Filip undersöker hur kroppen är uppbyggd och provar någon slags cykel;


Det blev en middag på Mc Donalds (urk) och sedan åkte vi till Gnesta på kvällen för att kolla på Adam som hade träningsmatch på Hockeylägret han är där på.
Han spelade matchen men sa sedan att han började känna sig risig. Han frös och hade ont i huvudet.... vi får väl se vart åt det lutar. Bara han inte får influensa.

Jörgen som förra helgen var magsjuk har legat hela den här helgen i influensa. 39 graders feber i fyra dagar. Och ni vet ju hur sjuka männen blir när de är sjuka.... Pust, skitjobbigt att ha en sjuk karl hemma men nu är han på benen igen hoppas jag.
Själv har jag haft ont i huvudet i flera dagar och knaprar alvedon, men om huvudvärken beror på monster eller att jag är helt slut på att vara "ensamstående" med tre krävande barn och med en karl på soffan vet jag inte!?.

I morgon ska jag till Södersjukhuset IGEN. Skelettscint. Detta innebär att jag ska dit på förmiddagen för injicering och sedan tillbaka fyra timmar senare för röntgen.
Som stöd i morgon har jag med mig min 9 årige son Isac. :):)
Mellan sjukhusbesöken ska vi åka till HeronCity och äta lunch och se på bio. Åsa-Nisse!
Lite mysigt och roligt tidsfördriv mellan sjukhusbesöken. Och mysigt att vara själv med Isac.

På onsdag ska jag till Södersjukhuset IGEN!!!!!!!!!!!!!!!! Då är det faktiskt inte jag utan Joel som ska till neruologen på förmiddagen. På eftermiddagen ska han till St Eriks sjukhus till ögonläkaren.

Igår träffade jag en gammal kompis i mataffären som undrade hur mycket jag jobbade för tillfället. Eh, ingenting svarade jag. - Men du ser ju så pigg ut? - Ehhh, skenet bedrar kan man säga och för det andra så skulle jag inte HINNA jobba heller som det är nu.

NÄSTA VECKA får jag också min dom för den närmsta framtiden. Då får jag svar på min skelettscint samt på röntgen som jag gjorde i förra veckan.
Förra gången i oktober så var det ju inga trevliga svar jag fick och nu undrar man om det finns något trevligare svar. JAG VILL LEVA LITE TILL!

Gud bor inom mig.... som mig. (Något som Julia Roberts sa i filmen EatLovePray. Kanske ligger någon sanning i det?)

Nu blir det ett bad, smörja händer och fötter, och en Alvedon Forte, sedan God Natt!

6 kommentarer:

Britt sa...

Håller alla tummar för dej på onsdag.

Stevens mamma sa...

Hej E, vi håller oxå en massa tummar för att du får bra besked!
Kramar från ett soligt Sandviken

Berit sa...

Ska själv få svar på röntgen i morgon. Förstår dina kval. Det är inte ofta jag tycker att jag kan säga till någon att jag förstår fullständigt med det kan jag säga till dej.
Hoppas på bra besked och håller tummarna för dej.

Kram från mig!

Anna L sa...

Hejsan!
Jag håller också tummar och tår för att du får bra besked!
Kramar
Anna

Anonym sa...

Hej Elisabeth,
Precis som andra så håller jag också alla tummar och tår. Och att du och Isac ändå får en mysig stund med bio och lunch. Du har såna fina killar, och jag hoppas att de får ha sin fantastiska mamma kvar länge länge till. Hatar cancer!

Varma kramar och tankar från Hanna, Gustavsberg. Också mamma till 3 underbara killar.

Linda sa...

Vad kul att ni kan gå på bio mellan sjukhusbesöken! Hur gick det på scinten? Håller tummarna för så bra röntgenresultat som möjligt.

Dumma dumma cancer!! :-(

kram Linda