tisdag 1 februari 2011

Teflonhjärna

Min huvudvärk är mycket bättre och framförallt så känns det bättre i nacken. MEN, flera gånger per dag har jag fortfarande ont i huvudet men inte så att jag behöver medicinera mig. (Ok, kanske någon alvedon på kvällarna ibland)
Men jag undrar om det är monster i huvudet eller om huvudvärken kommer från alla monster i familjen och i samhället??
Det är så mycket hela tiden och trots att jag har fick-kalender samt en väggalmanacka för hela familjen så lyckades jag idag missa min tid hos kuratorn. Tror inte huvudet orkar med alla dagar att gå på i 180 knyck. Jag visste att jag hade något på förmiddagen idag och sedan något på eftermiddagen men i morse när jag åkte i väg och tränade med Maria så kändes det som jag hade en stor "håltimme" tills klockan 13 då jag skulle hämta Joel.

Träningen med Maria blev liksom aktiviteten på morgonen. Men eftersom den var oplanerad så tog den liksom kuratorns plats. Attans! Fasiken vad jag kände mig dum. Jag brukar faktiskt ha 100% koll.
Jag tror i och för sig att träningen och sedan en frukostfika med Maria gav mer än ett samtal med kuratorn. (Även fast kuratorn är bra så kändes det som lite livskvalite.)

Igår var jag hos Joels kurator och det tog 2,5 timme med allt som vi hade att gå igenom. Så jag var ganska tömd redan kan man säga.

Idag efter att ha hämtat Joel på dagis så har vi varit på Hjälpmedelscentralen för att pröva ut en ny gåstol. (En Pacer som Joel kallar Ferrari)
Men det blev ingen ny gåstol för den fungeradae inte som tänkt. Istället blev det att de bytte handtag på den rullator som han redan har idag. Handtag som han måste hålla i och kan inte "hänga" på dem som han kunde förut.
Här är resultatet;

8 kommentarer:

Anonym sa...

Beundransvärt att du alls får ihop det med alla vårdbesök, ett glömt möte är ju ingenting i allt du ska ha koll på! Kram till dig och familjen från Tina L

Stevens mamma sa...

Hejja Joel vad du är duktig!! Like your shoes:) Kram från Steven

Anonym sa...

Oj, vad duktig Joel är :-)och vad lång han har blivit. Han brås på sin ståtliga mor :-).
Försök att delegera så mycket du kan så att du får mer egen tid.
Kram
Claudia J

Berit sa...

Jag har normalordning på livet kanske man kan säga. I denna ordning ingår ett visst mått av glömska. När jag glömmer har det nästan alltid att göra med att hjärnan är överbelastad. Var förlåtande mot dej själv och inse att du har en beudransvärd koll inte minst med tanke på din sit.
Jag skulle inte fixa hälften kan jag säga! Dessutom tror jag att alla i din omgivning förtsår.

Linda sa...

Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt om du missar något möte ibland. Själv måste jag skriva in precis ALLT i min iphone-kalender om jag ska ha en chans att komma ihåg det. Känner mig som en senil gammal tant ibland! ;-)

Vad för krämer fick du med Xeloda-tabletterna?! Jag fick en handkräm och fotkräm... två stora blåa tuber... är det samma?! Men sen var det även en gullig bloggläsare som skickade en fotkräm till mig som verkar jättebra så den har jag smörjt in med flera gånger idag. Har även fått tips om att bada fötterna i vatten med t ex olivolja för att mjuka upp dem. Det är mina tår som är värst. Ena stortån är alldeles röd och det ser ut som det är en blåsa som är på väg att komma på sidan av den. Sen är det allmänt ömt lite här och var under fötterna.

Kram Linda

Anonym sa...

Inte konstigt att det händer, en mer fullspäckad kalender tror jag är omöjlig att hitta. Jag tror att det var meningen att vi skulle få lite kvalitetstid :)

Världens största energiKRAM,
Maria

Silla sa...

Kvittar hur många kalendrar jag har så ibland funkar det inte ens att titta på dom och då glömmer jag med.. Mänskligt;-)

Anonym sa...

Det är en styrka att inte ha 100% koll. Bara så du vet, Elisabeth.

En helt okontrollerad bamsekram skickar jag Dig, fina du ;o)
/Gitt