lördag 19 mars 2011

Myskväll och hårfärgning

Klockan är strax efter midnatt och jag har precis tagit mig ett bad. Jörgen har åkt och jobbat!!!! Hade det inte snöat och jag inte vetat att det var match på konstgräset i morgon (eller idag lördag) så hade jag nog börjat undra vart han ska ta vägen klockan 12 på natten som tar ca 2 timmar........ :)
Ni som inte vet vad min man sysslar med så är han vaktmästare på idrottsplatsen och han måste ner och ploga av plan då det åter kommit snö. Trodde vi var klara med snön nu!?

Ska snart gå och lägga mig men måste dela med mig av några bilder från kvällen då jag och Åsa varit hemma hos Pernilla och haft myskväll.
Pernilla är otroligt duktig i köket! Vi åt lax med mangochutney och sesamfrön, sallad med allt möjligt gott i och limesås etc etc etc.... Proppmätt!

Rivjärnet Åsa hjälper till;

Medans maten var på G så färgade Pernilla mitt hår! Har aldrig tidigare färgat hemma, enbart på salong.

Här var det nyfärgat hår på en blek Elisabeth;

God Natt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dina vänninor måste verkligen vara guld att ha!
Kram M

Anonym sa...

Ååh, vilka fina vänner du omringas av.
Hela inlägget och bilder utstrålar kärlek och värme.
Det smittar av sig.
Och du blev assnygg i den nya frillan och färgen!
Kosmos största kram till dig, Åsa och Pernilla!
/Gitt

Anonym sa...

Snyggt!!! Va duktig du är Pernilla! Myskväll på högsta nivå, den bästa energikällan vi kan ha :)

Världens största kram,
Maria

Anonym sa...

Hej Bästa Bettan, ja för mig är du nog för alltid Bettan, även om du nuförtiden föredrar Elisabeth. Snygg i håret ser jag att du blivit. Det funkar faktiskt jätte bra att färga själv och billigt är det också! Enkelt för oss med kort hår. Hoppas vi ses snart igen. Kramar i massor från Tina L

Anonym sa...

Tjejkompisarna är guld värda. Ni verkar ha haft en härlig kväll. Hoppas du fick mycket energi. Snygg i håret blev du också - utan att bli fattigare.
Kram och trevlig helg från Maria E

Linda sa...

Vad fin du är!! Kul att få håret fixat! :-)

Själv börjar jag tappa mitt igen. :-(

Kram Linda

Berit sa...

Ovärdeligt med fina och roliga vänner. Vad fin du blev!:)
Kan rapportera att jag mår ok efter Caelyxbehandlingen i onsdags.
Lite trött efter att Betapreden har gått ur kroppen men det brukar vända efter ett par dagar. Ska be om nedtrappning nästa gång.

Anonym sa...

Åhh vilken toppenkväll med Åsa och Pernilla !!
Underbart att ni har fått rå om varandra och bara mysa och tanka enegi tillsammans, vänskap när den är som bäst ! Och dessutom blev du jättefin i håret !

PS Det gick bra på vårdcentralen i morse...
Bamsekram Jenny

Anonym sa...

Du blev jättefin i håret:) Kram Annika

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Jag heter Anna är 46 år och kämpar också med spridd bröst cancer. Det skulle vara skönt att ha någon i samma situation att prata med, om du har lust, skriv en rad. gn.andreasson@telia.com Kram!

Lena C sa...

Jättefin i håret! Du passar i alla frisyrer o färger! Snart kanske solen kan sätta lite färg på ansiktet också. Det känns som våren är nära nu! Massa kramar längesen jag såg dig! Lena