torsdag 3 mars 2011

Sjukstuga här hemma

Jörgen har haft hög feber sedan i fredags. Igår först kom han iväg till vårdcentralen. Han hade 45 i crp (ska vara under 10), idag skulle han tillbaka så vi fick sällskap på labbet. Jörgen hade idag 54 så de satte in antibiotika, hoppas det hjälper. Jag skrev ju här om dagen att vi trodde att han var på bättringsvägen men sedan ökade febern igen. (Jobbigt med sjuk karl) Jag var ju också och tog prover inför nästa vecka och eftersom jag har varit så svullen i magen och det känns som levern trycker upp på höger lunga så var jag livrädd för att proverna skulle vara sämre.
MEN, inga stjärnor på leverproverna denna gång heller!? Helt oförståligt att levern kan fungera med så mycket monster i den. Även mitt hb var på 129 vilket var jättebra. TROTS att jag är så blek nu så jag nästan ser genomskinlig ut!

Igår kväll blev jag dessutom riktigt risig och fick be min äldste son om hjälp för att komma isäng. Jag kunde enbart ligga på vänster sida då det kändes som jag inte kunde andas om jag tröck ihop höger lunga. Jag fick ligga själv i barnens rum med stängd dörr för att inte höra Jörgens hostande. (jag drog i mig 10 kortisontabletter, samt lite morfin och voltaren och i morse kändes allt ok igen. Inte bra, men ok. Ska ju till läkaren på måndag)
Jörgen sov med Joel i dubbelsängen. Joel har också varit lite kraxig i halsen och fått vara hemma från förskolan idag och även i morgon.
Isac har sovit hos en kompis och är frisk (peppar, peppar....)
Adam har haft Hampus här i natt och de sov ute i TVrummet men nu ikväll kände Adam sig hängis och har OCKSÅ fått feber. JAG ORKAR INTE MED DETTA!

Joel har hängt med grabbarna idag och det har inte varit något fel på honom direkt. Inge feber, inge snor och inge ont i halsen. Men sedan nu ikväll igen har han blivit kraxig.
Här är Joel med storebror Adam och Joels idol Hampus i TV rummet där grabbarna spelade TV spel större delen av dagen;


På dagen tog vi en kort prommenad runt området så alla fick lite luft i alla fall. Även min mamma var med då hon har "jobbat" som vårt boendestöd idag. (hon skulle jobba 14.30-19.30 men det blev 14-21... bra med lite flexibilitet när det är närstående);

Nyklippt Joel idag;

I morgon skulle egentligen Jörgen, Jag och Isac åka till Örebro då Isac har bandycup där i helgen. Men då Jörgen hostar och har feber blir han kvar hemma och då jag var så risig i går så vågar jag inte åka själv med Isac så nu har jag lockat med mig min kompis Pernilla.
Så det blir en tjejhelg med bandy istället för romantisk helg med Jörgen... och bandy.
I och för sig ska jag inte ropa hej förrens vi verkligen kommer iväg. Livrädd att jag ska få kramp som jag hade i buken/bröstet i går kväll. Jag bestämmer mig i morgon förmiddag då jag vet mer hur jag mår.

6 kommentarer:

Linda sa...

Låter ungefär som vi har det här hemma - sjukstuga och baciller i massor!! Orkar snart inte mer nu och hoppas verkligen att våren kommer snart så att det vänder.

Kramar!!

/Linda

Berit sa...

Hoppas verkligen att bacillerna försvinner snart så att ni får återhämta er. Själv sitter jag här och tycker att jag har nog med min
spridda bc. Så läser jag om dej och hur du tampas med det + infektioner, ansvar för barn, deras vardag, aktiviteter osv osv.
Jag är förundrad och imponerad över att man kan orka som du!

Stevens mamma sa...

Hoppas att du kom iväg och att resten av killarna kryar på sig snabbt så att du får ett litet break i alla vardagsbestyr!! Håller tummar för fortsatt frånvaro av stjärnor en lång tid framöver
Kram och trevlig helg

Anonym sa...

Hoppas ni alla kryar på er fort! Klippet på Joel är ju helt otroligt! Kram Annika

Anonym sa...

Detta sjukträsk som majoriteten av svenskarna verkar befinna sig i just nu är verkligen tröttsamt. Även vi har varit sjuka (nån av oss hela tiden) i över en månad. Just nu är det Kenneth som är däckad. blä. Hoppas ni blir bättre snart. Kan inte låta bli att förvånas över hur lika våra Joel är. Även min Joel var en mycket tidig läsare. Så kul att se din lille prins. Han är helmysig.
Skönt att dina prover var bra.
Kramen från Maria

Anonym sa...

Hej Bettan! Hoppas du Pernilla hade det mysigt i Örebro, kanske blev det lite shopping? (ni gick ju i affärer när jag ringde.) Såg videosnutten där goa Joel läser Molly - helt fantastiskt! Må så gott, kramar Tina L