måndag 4 april 2011

INGA MONSTER!

Idag ringde läkaren på eftermiddagen. Jag hajjade till redan när det stod "anonym" på telefonen. När jag sedan hörde att det var min läkare knöt sig magen men hon sa direkt att jag kunde vara lugn och att de inte hittat några metastaser i hjärnan och inte heller någon blödning som skulle kunna ligga och trycka.
JÄTTESKÖNT att få svar så snart! Pust! NU LEVER VI LITE TILL I MEDVIND :):)

Huvudvärken kvarstår dock men min läkare tycker jag ska ta en sömntablett på kvällarna så att jag får lite mer sömn än vad jag får nu. (på 8 timmar är jag uppe och vankar 3-5 gånger så det blir ingen sammanhängande sömn)
Vidare så anser min läkare att mitt liv kanske är lite väl tufft runt om kring mig. (NO KIDDING!?!?)
Jag var i alla fall på kundaliniyoga i morse igen men ska försöka bli bättre på det nu när jag inte kan gå och simma eller vattengympa (pga picclinen).

I natt kommer Jörgen hem från Spanien. Förhoppningsvis uppvilad efter några dagar med golf, sol och god mat. Nu blir det jobba av i några dagar innan vi ska till Jönköping på fredag morgon med Adam på hockeycup. Jörgen blir där hela helgen medans jag och Isac tar tåget hem på lördagen.
På söndag ska jag, mamma, Isac och Joel åka till Disneyland Paris. Något som vi pratat om i flera år men det har blivit uppskjutet hela tiden på grund av att annat kommit emellan, det har inte funnits tid eller pengar. Vi bokade resan redan i januari men jag har inte vågat prata om det då man aldrig vet om man kommer iväg. Nu känns det nåbart men jag vågar inte ropa hej förens jag är där.
Åsa kom på i lördags att hon och Alva skulle ju kunna följa med till Paris då de heller inte varit där tidigare…. Några timmar senare så var allt klappat och klart. Åsa och Alva åker med! Jättekul och bra för Isac som får någon att åka alla attraktioner med.

Det finns ögonblick då det är nödvändigt att utsätta sig för risker och göra galna saker. Paulo Coelho

PS. Nästa inlägg kommer jag att skriva om Jörgens överraskning när han kommer hem. Kan ju inte lägga ut den nu utifall han går in på bloggen på sin iphone. DS

27 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabeth.
Jag håller alla tummar jag kan för att ni kommer iväg till Paris! Du är en sådan kämpe, och en jättestor inspiratör för mig. Jag har sagt det förr, men säger det igen. Tack för din fina blogg.

/Ulrika

Berit sa...

Så glad för din skull! Vad roligt för er alla att åka till Disneyland. :)

Lola sa...

Glad för din skull! Kämpa på!

Anonym sa...

Vilken lättnad! Kram Annika

Rospiggen sa...

Åh, vad glad jag blir!!! Vilket underbart besked!

Lisbeth sa...

Vilka bra nyheter - så skönt att höra! Hoppas ni får det toppen i Paris och att allt går bra nu i veckan också! Stor kram till dig!

Anonym sa...

Åhh vad roligt för Er att åka till Paris, Ulrica med fam var oxå där och dom var jättenöjda med resan... En STOR GRATTISKRAM till det positiva beskedet jag blev verkligen glad (vet hur det känns) Du verkar ha lite "flyt" just nu, åka till Frankrike i September, det låter ju inte så tokigt, och vilket boende sen....Du/ni är värda allt detta och mkt mer...Men höjdpunkten var väl ändå telefonsamtalet från läkaren, eller ???? Kram fr Ulla (U:s mamma)

Anonym sa...

Vilket fantastiskt besked och så skönt att slippa en lång väntan! Disneyland - Åh vad barnen kommer att älska det. Ha det så skoj! kram fam Porle

Jenny sa...

Härligt Härligt med snabba besked och framför allt BRA besked!! Inga fler monster - Gillas!!
Andas ut och njut av beskedet nu!
Massor av kramar

Anonym sa...

Positivt! Härligt!! Ha en bra resa! Kram Petra, Orust

Anonym sa...

En hälsning från en bloggläsare på ostkusten som gläds med dig över goda besked om provsvar och resor till Frankrike både nu och senare. Du och din familj är värda allt gott. Kram från Annette

Anonym sa...

Inga monster!!! Vilken lättnad!!!
Ses vi i Dalarna i påsk?
Stora kramar från oss alla här i Väsby.

PS: Ha det så kul i Paris!

Kram Eva K

Anonym sa...

Hej!

Vilka härliga nyheter!!!! Nu kan du verkligen se fram emot Paris och jag vet att ni kommer få det jätte mysigt.
Ska bli kul att få höra vad Jörgen sa när han kom hem inatt.......

Många kramar
Annika Lydin

Maud sa...

Gött!! =)
Håller med läkaren, ditt liv verkar hektiskt!
Bara du mår gott av det så!
Hälsningar från en ny bloggföljare!

Erika sa...

Heja Elisabeth!
Kram

Erika

Anonym sa...

♥ ♥ ♥ Kärlek ♥ ♥ ♥
Han däruppe vill att du ska var med ett bra tag till här nere. Så är det bara.

Skicka en stor lyckospark i baken på Adam i helgen!
Dessutom unnar jag Dig, Anita, Isac, Joel, Alva och Åsa en fantastik resa till Paris. Jag fullkomligt älskar den staden.

Nu måste vi se till att ses när ni kommer hem. Saknar Dig.♥
Kärlekskramar i massor
/Gitt
ps överraskningar är alltid kul - ska Jörgen få en ny jeansjacka, kanske? ;-)

Anonym sa...

Åh vad skönt att du fick ett bra besked från doktorn! Och vad jätteroligt för er att ni kommer iväg på resan till Disneyland Paris!

/Malena - som läste om dig i Mama för ganska länge sedan och sen hittade hit från Lindas blogg för kanske ett halvår sen.

Pysslan sa...

Så skönt att läsa. Blir riktigt glad. Tycker att du har så det räcker. Ha det så skönt. Kram

Anonym sa...

Gläds med er att det äntligen är lite flow i form av positiva besked, Paris och Provence.

Förstår också att det är lättare sagt än gjort att tagga ber i er hektiska tillvaro.
Så länge aktiviteterna är energigivande kanske det ändå är bra med lite fart. Du har ju alltid haft fart och energi runt dig.

Du är fenomenal och fantastisk!
Min idol.

Myran

Tusen kramar från Myran

Madde sa...

Hej hej. Kikade in på din blogg nyss och kunde inte slita mig. Måste bara få säga att jag önskar dig och din familj ett stort lycka tilli framtiden =) kram från mig!

Anonym sa...

Nice:)

Anonym sa...

Underbart besked Elisabeth!!
Hoppas vi hinner ses i helgen när jag Amilia hänger i Gustavsberg...

Njut och ha det bara toppen i Paris !

Kramis Jenny

Anonym sa...

Åh vad skönt att det var ett bra besked! hoppas ni får det skoj i Paris! //grannen Peter

Anonym sa...

Underbart att höra!!
Annika, grannen

Anonym sa...

Underbart med positiva röntgenbesked! Hoppas ni får en supertrevlig Parisresa!

Kram Nina (Rattys änka)

Anonym sa...

Härligt! Ha en underbar resa, kram Elisabeth S

sa...

Men så underbart fantastiskt härligt! Jag känner inte dig men det värmer så att höra goda nyheter för andra i den här cancersörjan. Blir så glad för din och din familjs skull. Sköt om dig nu. KRam Helena