onsdag 11 maj 2011

Blixtar och dunder

WOW, snacka om att det var blixt och dunder här ikväll klockan 18. Jag var ute och gick mellan 16 och 17.30 och på vägen tillbaka såg jag hur mörk himlen var och jag hade mina misstankar om att det var regn på väg men ändå inte då solen sken och det var alldeles ljummet ute.

Men det började snart mulna på och sedan blinkade det till och strax efter så mullrade det. Sedan var himlens skådespel i full gång med blixt och dunder om vart annat och öppnade sig sedan också för ösregn. Det blev verkligen tvära kast. Undra om det dundrar mer här för att vi befinner oss ganska högt upp på ett berg? Nåja, jag tycker det är ganska mysigt med oväder, jag är ju inne i värmen.

Idag har jag varit på två föreläsningar, en om Mindfulness och en om stress. Jag har också varit med på ett anpassat corepass som var jättebra och jag kunde göra alla övningar. Efter middagen ikväll tänkte jag även gå ner och simma lite och även sätta mig i varma bubbelpoolen.
Jag har också fått svar på mina prover de tog igår angående kalcium och mineraler etc i kroppen och alla prover låg inom det normala. Mina sendrag har också blivit bättre och jag har druckigt så mycket mer vätska också det senaste dygnet så det kan bero på det. Jag känner mig också lite piggare än igår. Kan bero på att jag sovit bättre på nätterna nu än jag gjort på mycket mycket länge samt att jag sov 2 timmar middag igår vilket inte är likt mig.

Just det, höll på att glömma berätta att jag träffat Diakonen här idag. Hon verkar jättebra och vi ventilerade lite livsfrågor. Frågor som inte har några exakta svar utan svaren varierar beroende på vem man frågar. Finns gud? Hur skapades jorden? Vad händer när man dör? Det är ganska mycket som snurrar i mitt huvud nu för tiden. Och frågor som jag inte tänkt på tidigare dyker upp.

Tänker på Ulrica som också varit här på Mösseberg men inte finns här på jorden med oss längre.(Ulrica från boken ”Livet kan inte vänta”). Funderar på i vilket rum hon bodde. Vet att hon pratade med Diakonen här och vet också att hon hade besök av en bloggläsare under sin tid här och att de satt i trädgården och fikade. Kan riktigt se Ulrica här på Mösseberg framför mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh tänk att Du kommer att tänka på Ulrica...hon var ju så nöjd med sina vistelser på Mösseberg samtidigt som han hade sååå svårt att vara ifrån familjen, men jag tror att hon behövde dessa små "avbrott" i vardagen..jag kommer oxå ihåg att hon tyckte att alla var så rara där och att hon bodde så bra (kände inte igen Din "risiga" balkong) men det är väl lite olika rum...Hoppas nu att Du får sköna dagar med vila och avkoppling, regnet kan vi ta hand om i Sthlm ett tag det skulle faktiskt behövas...Varma Kramar från Ulla (U:s mamma)

Carola sa...

Jag såg dig idag, du sneddade vägen ihop med en tjej till och var på väg till butiken Rabalder.
Jag tänkte först vända bilen och åka tillbaka och presentera mig och berätta att jag följde din blogg men jag hade en tid att passa på bilbesiktningen.
Jag träffade aldrig Ulrica men hade kontakt via mail och snigelpost med henne, jag tänker på henne varje gång jag är på Mösseberg.
Jag badar varje måndag på Mösseberg men har under vårterminen tyvärr missat dom flesta gångerna.
Jag hoppas du får ut mycket av din vistelse på kurorten.
Kram från Carola

Jag är Elisabeth sa...

Till Carola!
Vad glad jag blir. Sitter här och skrattar för mig själv. Japp, det stämmer att jag promenerade till Rabalder, sedan var vi till apoteket och Falköpings centrum. (Vi tog taxi tillbaka till Mösseberg... uppförsbacke) Att du kände igen mig i riktiga livet!? Kul. Hoppas det gick bra på besiktningen. (Om du badar på måndag är jag fortfarande kvar. Rum 309)
KRAM Elisabeth

Veronica sa...

Hej Elisabeth,
jag brukar kolla till din blogg emellanåt. Igår var jag på Kurorten...tänk om jag vetat att du var där. Läste inte det förrän nu...
Ha en bra helg.
//Veronica

Carola sa...

Har det försvunnit inlägg?
Mitt inlägg verkar vara borta, jag skulle kolla om du svarat =(
Kram från Carola

Jag är Elisabeth sa...

Hej Carola IGEN...
Som sagt har blogger legat nere och tagit bort de senaste kommentarerna. Din kommentar var borta, samt att jag hade svarat dig här bland kommentarerna och sedan var det en till som hade skrivit, tror hennes namn var Veronika.
Jag har aldrig varit med om det tidigare. Ok att det varit avbrott men inte att något har förvsunnit. NU ska jag lägga in inlägget om småbarnsföräldrar för Blogger verkar inte återställa det inlägget.
JÄTTEKUL att du kände igen mig i alla fall. KRAMEN