söndag 15 maj 2011

Shoppingsöndag i Göteborg!

För några dagar sedan slog det mig att jag befinner mig ganska nära Göteborg, bara en timme med tåg. Jag ringde min kusin Annika i Göteborg och vi bestämde att jag skulle åka in idag så att jag var framme klockan 12. SÅ kul att träffas och SÅ kul att göra impulsiva saker.
Mest roligt var att jag skickade denna bild till Jörgen och skrev hälsningar från Göteborg! Jag hade inte sagt något till honom så han blev megachockad och smsade tillbaka; Va f-n!?

Vi gick i Nordstan hela tiden då det regnade ute. Vi shoppade, åt lunch, tjötade som Annika säger (inte blev jag bättre i halsen av det… superhes), shoppade lite till och åt glass. Jag trodde att fyra timmar skulle räcka och att jag skulle ta 16 tåget tillbaka till Falköping men det blev 17 tåget. Mest beroende på att vi snackade så mycket, inte på grund av shopping.
Annika hade med en jättefin tröja/blus till mig som en liten present. Jättetack Annika! Passade ju perfekt. Och jag hade köpt en likadan ängel som jag köpte till mig själv häromdagen, så nu har vi varsina.

Annika moffade glass och jag tittade på............ Nej då, jag åt självklart en jag med med kolasås men det finns det inga bildbevis på. :)

När jag var tillbaka på kurorten var det middag. Lasagne som var alldeles för salt vilket gjorde att jag inte kunde äta den på grund av mina blåsor i munnen. Istället blev det yoghurt och flingor till middag.

Efter det var det bad, bubbel och bastu innan det var dags att dra sig tillbaka på rummet. Idag har jag tyvärr känt av mina knän men jag tror det kan ha att göra med att det har varit så kallt. Jag kände att det ilade lite på tåget till Göteborg och så nu ikväll efter badet. Jag tar en extra alvedon och en extra morfin innan jag går och lägger mig.

I morgon bitti ska jag till sjuksköterskan och då tänker jag be att få träffa läkaren också då jag har varit hes i en vecka nu och min jätteblåsa i munnen läker inte trots att jag sköljer med Clorosodyl och kletar på sådan där gel. Det gör så infinaliskt ont! Jag tänker också ta upp att det fortfarande gör ont i handleden. Detta efter att sköterskan råkade träffa en nerv när hon tog blodprover i tisdags. Jag undrar om man kan få några men av det? Eller går det över efter ett tag?

Nä, nu ska jag ta lite honungsvatten innan det är natti. Känner mig dock nervös att knäna ska spöka och krångla i natt. Sitter och masserar dem till och från samt har värmt vetekudde till sängen.

6 kommentarer:

Carola sa...

Vad kul att du kom iväg till Götet.
Hoppas du får ordning på dina besvär, blåsan i munnen låter ond.
Tyvärr lät det inte på väderlekem som att det skulle bli något bra väder denna veckan men vi får tro att du kan hitta på bra innomhusaktiviteter.
Kram från Carola ♥

Anonym sa...

Din kusin Annika är ju lik Ingela Pling Forsman. Ett smittsamt härligt leende.

Vilken mysig dag ni fick trots regn och perfekt bryta mönstret från livet på Mösseberg.

Hoppas innerligen att inte dina ben har spökat inatt och att du snart får bukt med dina blåsor i munnen och halsontet.

Därför skickar jag en massa STYRKA från ett mulet Midsommarkransen. Njut dina sista dagar på Pösseberg (för du får här en massa pössar av mig ;)

Kramar om...
/Gitt

Lena C sa...

Hej!
När du kommer hem ska du få en Aloe vera tandkräm av mig som är bra mot munblåsor. Corsodyl är bakteriedödande och hjälper inte så bra mot blåsor i vanliga fall. Zendium är också en tandkräm vi brukar rekommendera till blåsor. Tyvärr är det ju inte så att det går snabbt.
Hoppas dina knän har skött sig.
Kram Lena

Studio * Plong sa...

Bästa bästa Bettan! Härligt att du kunde spontan-busa och rymma till kusinen i Götelabörg. Jag träffade Joel och dina svärföräldrar på Coopen, Joel såg glad och belåten ut och stålade som vanligt som solen. Jag gör som Gitt och skickar dig massor av PÖSSAR! ♥

Humlamamman sa...

Va kul att du fick stråla samman med din kusin. Iblande blir de spontana träffarna med när & kära de bästa!
Mvh
Susanne

Julia L sa...

Hej!
Jag googlade en fråga om nervskador vid blodprov och hittade dig. Jag blev nämligen stucken i en nerv för en vecka sedan och det känns fortfarande lika mycket. Hur är det för dig, gick det över?

Tack på förhand!
Julia