tisdag 5 juli 2011

Morfinhög

Klockan är snart 12 och jag har inte kommit upp ur sängen ännu. Vaknade med ont i höger knä och fotled. Molande värk samtidigt som det ilar och kryper i benet.
Ringde direkt till SAH hemma och pratade med min läkare som sa att jag går upp till 7 tabletter kortison idag igen. (Igår tog jag 6 stycken första dagen.)
Jag skulle även ta 10 mg morfin extra och en alvedon forte och jag kan meddela att det hjälper faktiskt fantastiskt fort vilket är skönt.
Däremot får jag klåda av morfinet. ALLT har sina biverkningar, suck.
Men hellre klåda än smärta.

Undra om jag ska ta och pallra mig upp en sväng och äta? Det känns som helt övermäktigt nu när man är morfinhög och jättetrött.

Mormor och Joel ska åka till Rättvik idag på tisdagskul och i eftermiddag ska Joel på ridpyssel i stallet där. Känns bra att veta att han är aktiverad hela dagen.

Adam cyklade precis förbi utanför. Han cyklar 2 varv runt sjön på riktig tävlingscykel med ledarna på hockeyskolan här uppe. (totalt 5 mil)

Isac och Jörgen ska till golfbanan tror jag.
Mitt mål idag är att måla fönster men innan dess måste jag "nyktra" till och hoppas på att inte värken kommer tillbaka.

2 kommentarer:

"Kinna" sa...

Ligg kvar och låt någon serva dig med mat på sängen.

Nonna sa...

Fantastiska kvinna, som sagt kanske du ska vila ut och sen ta itu med dina åtaganden...
Kram Nonna