tisdag 5 juli 2011

Piccline blöder

Låg i sängen till 13.30 idag innan jag pallrade mig upp. Morfinruset var tvunget till att lägga sig lite innan. Knäna och lederna kändes bättre under eftermiddagen och kvällen men nu innan läggdags så börjar jag känna lite molande igen så nu ska jag kolla piller lådan vad vi kan hitta på inför natten.

Min Piccline har börjat blöda idag också. Har ingen aning vad jag gjort för något? Inget ansträngande i alla fall. Jag har suttit och målat fönster nu på kvällen men blödningen måste kommit någon gång under eftermiddagen. I morgon bitti kommer de i alla fall från hemsjukvården och lägger om den och spolar den. Den ser lite äcklig ut just nu.
Jag har aldrig tidigare varit med om att den blödit. Inte ens efter isättningen och operationen!?

Här sitter jag i kvällssolen och målar fönster;

Mormor och Joel var och red idag;

4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej!Det ser besvärligt ut med Piccline.Själv har jag haft en Port a Cart.Den låg inopererad under huden.Har du haft en sådan tidigare eller används inte sådana där du bor?Följer dig på bloggen och du finns i mina tankar.

Carolina sa...

Kära Elisabeth, gick in på din blogg och läste om dina turer fram och tillbaka varvat med sommarlov och ledighet. Det är nog ingen som förstår vad du har att hantera just nu. Glad att du kan närvara i vardagen, måla dina fönster och också njuta av nuet. Du är en fin tjej Elisabeth, du har mycket att lära oss andra. Önskar dig en lugn sommar med glädje, kärlek och solsken.
Tänker på dig. Carolina

Anonym sa...

Vart sitter din p? dom kan blöda, inte ovanligt.

Anonym sa...

Älskade, underbara, KÄRA, fina Elisabeth, du är i mina tankar hela tiden, fantastiskt fin bild på dig, när du målar fönster!

Hoppas dom får ordning på din piccline, så du/ni får fortsätta njuta av er ledighet.

Många pussar & kramar

Åsa L