lördag 24 september 2011

Hemma igen med ögonproblem

Nu undrar nog många hur jag haft det och hur jag mått denna vecka i Provence då jag inte har gjort ett endaste avtryck här på bloggen.
Till att börja med kan jag väl erkänna att jag inte är bästa vännen med alla IT prylar. Jag hade med mig Isacs minidator på resan och planen var att uppdatera bloggen någon gång under veckan i alla fall. Jag kunde ansluta till bredbandet i huset vi bodde med fick "ingen internetåtkomst".
Ingen aning hur man fixar sådant så jag bojkottade datorn hela veckan! OCH telefonen kan jag tillägga. Telefonen var vidarekopplad till Jörgen.

Med detta sammanfattat så förstår ni att jag har haft det lugnt på den fronten i alla fall. Kroppen har också varit på "min sida" denna vecka. Lite ont i bäckenet någon dag och knäna sa i från några gånger men hyfsat smärtfritt.
Värre har varit ögonen och då särskilt vänster öga.

Vänster öga har spökat sedan början av juni och kanske tidigare än då men det var i juni som jag fick ögondroppar. Läkarna säger att jag antagligen har så torra slemhinnor och ögonen producerar minimalt med tårvätska.
I Spanien var det riktigt bökigt varje kväll och jag gnuggade i ögonen tills det sved och jag var knallröd. Känns som jag har massa ögonfransar i ögat men det visar sig att jag inte har någonting!
Nu i Frankrike blev det så här varje kväll igen. Började undra om det var ACn i bilarna kanske då det varit som värst utomlands?! Men det händer även hemma.

Ikväll blev det samma visa och som i Frankrike vissa kvällar så blir det som en hinna eller tråd jag får tag på och kan dra bort. Ikväll lossnade det flera gånger? Ungefär som om jag skulle flagna i ögat!?
Det såg verkligen inte bra ut, typ som en puckelpist, så jag har ringt SAH hemsjukvården och konsulterat och någon kommer hit i morgon och jag ska få någon salva då. Senast på måndag ska ögonläkare kontaktas. Eventuellt kan det vara hornhinnan som det lossnar delar av säger de men att det läker av sig själv. Hmm, undrar det jag. Min kropp är så trasig på insidan och undrar om den orkar läka ögon också?

Nu ska jag gå och lägga mig.(Ögat känns bättre efter att ha blundat med vänstern hela kvällen.) Vi åkte 6 från huset i Provence i morse så John Blund vill grusa ögonen ännu mera. I morgon söndag kommer ett inlägg om resan, har haft fokus på nattning av barn och kontakt med SAH ikväll.

I will be back!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Torra ögon är ett ofog som jag lidit av till och från i något år. Det finn smörjande ögondroppar för extremt torra ögon som hjälper mig. (Visine intense eller ngt liknande) Kruxet är att man måste ta dem flera gånger om dagen men gör man det känns det mkt bättre! SEdan blir det för mig mkt värre på samt efter flygresor...
Ha det gott! //Karin

Jag är Elisabeth sa...

till Karin.
TACK, vad skönt att höra. Det känns som det finns hopp...
Kramen,
Elisabeth