fredag 4 november 2011

Smurfbio och Smurfkryssning

Summering av torsdagen och fredagen denna vecka.

Joel har prövat elhockey för första gången!
Han var dock lite kort i rocken för rullstolen men fattade galoppen direkt. De flesta är mellan 8-35 år som spelar men vi har ställt Joel i kö nu på direkten och det är 10 barn före honom i kön. Vem vet, han kanske hinner bli 8 år innan det blir hans tur.
Vi ska kolla upp om det finns i Skärholmen också? Någon som vet? Det var taxiföraren som sa att det finns i Skärholmen också. Där Joel nu testade var på Beckis i Vällingby/Bromma. Skärholmen skulle vara så mycket närmare.
Det här känns som en framtids sport för Joel. Jag kan redan nu se att han kommer ha en medalj runt halsen inom snar framtid!

Joel och jag var på bio och såg SMURFARNA och sedan fikade på mitt jobb samma dag på eftermiddagen. Där röjde han runt som bara den i elrullen.... några hyllor flyttades och någon blomkruka puttade vi åt sidan.
Här körde han race;

Idag fredag har vi varit på 12 timmars SMURFkryssning. Jag, Joel, Joels assistent Malin, Isac och hans kompis Philip. Det gick jättebra. Malin for runt med Joel på alla aktiviteter och Isac och Philip skötte sig själva. På vägen över till Åland åt vi lunchbuffe och på vägen hem blev det en räkmacka.
På hemvägen satt jag mig i vilrummet en timme och slumrade till. Vaknade att Isac och Philip stod och kollade på mig och sa att de var hungriga...
Här är Joel på smurfdisco;
Rock and Roll!!!

Tänk vad mycket glädje den här lilla parveln ger mig.

Att vara mamma är det högst betalda jobbet i världen, eftersom betalningen består av ren kärlek.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger UNDERBARA, FINA, HÄRLIGA JOEL !!! Rock on !!

Kram
GammelÅsa

Anonym sa...

Man blir ju inget annat än tokkär i Joel. Han är väl för skön.
Och vilka vackra visdomsord. Man tar åt sig som mamma.
Kramar om..
/Gitt

Anonym sa...

Vilka härligt smurfiga dagar :)

Stora kramar från oss i Rom

Åsa sa...

Fina Joel.
Hälsningar Åsa som bör precis vi idrottshallen i Vecklade..

Lena C sa...

Oh vilka härliga bilder! Blir nog många medaljer runt den halsen! Också!
Kram Lena