tisdag 6 december 2011

Adam och Champangefrukost

Hittade lite bilder på Adam när han fick sina första skridskor som 1,5 åring....



Sedan i torsdags har Adam varit i Norrtälje på U16 Elitcamp där landslagsuttagning har pågått. De var 34 spelare totalt från HELA Sverige.
Uttagningar har pågått i stort sett sedan sportlovet, men efter TVpucken i september har Svenska hockeyförbundet kallat spelare till ett läger en gång i månaden och för varje läger så har det blivit färre och färre. Från början var lägren över hela Sverige på 11 ställen, sedan på 4 ställen med 34 spelare på varje ställe, och nu till sist var det 34 handplockade spelare på Elitcampen i Norrtälje.
Jag har inte velat skriva om detta tidigare. Att Adam kom till TV pucken var ett stort mål bara det. Att sedan bli kallad till landslagsuttagning har varit riktigt stort och jag har inte velat publicera det om Adam skulle tycka att det satt mer press på honom.
Bilder från uttagning till U16 Landslaget;


Nu är uttagningarna klara och de fick besked i dag. Truppen som skulle reduceras från de 34 spelarna i helgen till truppen bestående av 22 spelare publicerades på SwedenHockeys hemsida idag klockan 12 samt att alla fått brev hem. Tyvärr kom han inte med i truppen men är reserv.
Å andra sidan har han blivit handplockad och därmed också kommit in på Djurgårdens Elithockeygymnasium. En av fyra backar!! Skolan som är kopplad till Elitsatsande ungdomarna är Vittragymnasiet på söder. Vi var där ikväll på informationskväll och det verkar väldigt bra. De tränar hockey mån, ons, fred på förmiddagarna fram till lunch. De börjar 8.30 och slutar 16 alla dagar. Allt skolarbeta är menat att skötas under denna tid och inte behöva ta hem läxor. Precis som ett jobb är menat att vara.
Fyra dagar efter skolan går de direkt till kvällsträningen och förmånliga middagslådor finns att köpa på skolan. Alla hockeyträningar är på Hovet vid Globen. 
Vi är alla väldigt stolta över denna duktiga, smarta och ödmjuka hockeyspelande son!




Champangefrukost på NK i morse från 8.30. Jag hade fått en inbjudan och tog med mig Åsa. (Hennes andra hem...)


Temat var frukost med Mumintrollet. Inbjudan var för mig en vän och barnen. Men barnen är ju i förskola och skola klockan 8.30 en tisdag morgon så jag vet inte riktigt hur de tänkte!? Jag såg en liten tjej:)
Men det var inte mig emot. Det var en trevlig och llugn tillställning med en riktigt härlig goodiebag efter! Jag behövde verkligen lite bra vuxentid och ladda inför cellgiftsbehandlingen på eftermiddagen.
Jag följde Åsa tillbaka till bilen då hon skulle iväg och jobba. Precis utanför Parkeringsgaraget möter vi en av mina närmaste kollegor på jobbet, Jesper. Han skulle på möte klockan 10 men vi han med en liten snabbfika innan. Jättetrevligt och helt oväntat. (Om du läser detta Jesper så glömde jag säga tack!:))

Innan jag åkte till SÖS så gjorde jag lite julshopping i Gallerian. På vägen ut så började jag packa upp en supergod smörgås från NK som jag tänkte ha som lunch....
Men utanför stod en tiggare med vanställda ben och jag bara var tvungen att fråga om han ville ha min smörgås... Så jag sög in doften av den nybakade frallan med massa gott på och överräckte den till mannen som genast satte igång att äta. Mmmm vad gott det hade varit... Men det var en god gärning och sedan gick jag och köpte en sallad på ICA Sergelstorg till lunch.

Behandlingen gick bra och nu satsar jag på att ha bra värden till nästa vecka när det är dags igen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga fina Adam ! Vilken hockey kille han är !!! Och så mötte ni Alva & JP vid skolan, mmm se vad Alva väljer för skola?

Tusen TACK att jag fick följa med på härligt morgon event på NK !!

Men ser inte Lilla My väldans arg ut... hihi, men sån är hon väl ?

Många varma kramar till dig, kära vän

Åsa

Anonym sa...

Oj vad du måste vara stolt över honom. Vilken kille! Ett sådan otrolig bragd att ha ett sådant fokus när man är "ett ungdom".

Anonym sa...

Vad fint av dig att ge honom din smörgås. Det är verkligen inte många som skulle göra så!

Adam - vilken kille! Reserv är ju fantastiskt bra och vilket bra upplägg det verkar vara på gymnasiet. Hoppas han når sitt mål!

kram Linda P.

Anonym sa...

Hej min vän,

Det är ju helt otroligt bra att ta sig till ett TV pucklag och att sedan dessutom få chansen att ta en plats i U16 landslaget är helt fantastiskt.
Riktigt roligt att se bilderna på Adams första skridskor när han bara var 1,5 år, jag tror faktiskt att jag och Henrik var med på Ekvallen....
Vilken fin gärning att ge bort din smörgås, det säjer en hel del om din värme och empati för andra medmänniskor.
STORA KRAMEN Jenny

Nonna sa...

Grattis till Adam och er - ser du det löser sig ju allt eftersom -för varje grej så blir den en sak mindre att fundera på! Att du gav bort din macka förvånar mig inte ett dugg, en jättefin gest, man blir beklämd av att det sitter tiggare både här och där det såg man inte förr om åren. Många kramar från en trogen läsare
Nonna

Anonym sa...

Förstår att Du är stolt över sonen, det har Du all anledning att vara.....och Du..bra gjort där med "mackan" den blev säkert riktigt uppskattad...Allt gott till Dig från Ulla (U:s mamma)