torsdag 12 januari 2012

Ismössa och fina blommor

I tisdags fick jag min 13e Paxenekur. Ismössorna tog slut och jag fick lägga en ispåse på huvudet på slutet. Även kylkuddarna jag brukar ha i händerna tog slut så jag fick isbitar i påse istället. Jag vet inte om det hjälper att jag kyler ner ögonbrynen men jag tänker i alla fall testa det några veckor så får vi se om de få fjunen sitter kvar....

På onsdagmorgon vaknade jag alldeles stissig och kallsvettig. Riktigt påverkad av kortisonet. Det kröp i hela kroppen och jag insåg snart att jag kommer inte kunna ligga kvar i sängen för att somna om. (den var ju lite kallfuktig vilket inte lockade direkt)

Jag bestämde mig för att åka och träna BodyBalance.
Maria hade SMSat och frågat om jag skulle med. Då varken hon eller jag hade planer för dagen så åkte vi till Nacka och tog en promenad.... på typ 1,5 timme!! Det var riktigt härligt att fylla lungorna med frisk luft.

Efter promenaden blev det lunch i Nacka Forum och jag passade på att lägga om våran hemtelefoni och bredband i Tele2butiken. Något vi pratat om länge men aldrig kommer till skott.

Det blev en lång dag och jag var helt slut när Maria skjutsade hem mig vid 15 tiden. Soffan riktigt skrek efter mig och all energi var slut för hushållsgöromål på kvällen. (Det känns som jag placerade min energi i rätt korg.. om ni förstår vad jag menar?)
Fantastisk dag med underbart väder.
Idag har vädret däremot varit jätteruggigt och det enda jag uträttat utanför hemmet är ett besök på Nacka Sjukhus hos Joels kurator angående skolvalet för Joel till hösten.
När jag kom ut i ösregnet hade jag fått en parkeringsbot. Fasiken vad sura pengar. Tiden på min biljett hade gått ut 18 minuter innan.

Dagen lystes upp av ett blombud på eftermiddagen. Det var från min arbetsgivare Intrum Justitia AB. Det är helt otroligt att de fortfarande bryr sig så pass mycket om mig. Jag har inte kunnat jobbat på ett år nu vilket känns skittråkigt för jag gillar verkligen mitt jobb och är i grund och botten en riktig arbetsmyra.

Blir riktigt deprimerad när jag tänker på det. 38 år och sjukskriven! Jag borde vara i mina bästa år nu med hur mycket energi som helst att satsa. Tänk vilken tvärvändning mitt liv har tagit. Först diagnosen på Joel i maj 2007 och sedan mitt canceråterfall september 2008.
----------------------------------------------------------------
I morgon börjar BALLONGEN igen. Tänk att det är sista terminen!? Till hösten börjar han skolan stora killen. Vi kommer definitivt sakna Ballongen där Joel är 2 dagar i veckan. Varje vecka får vi ett utdrag med fotografier vad de har gjort på dagarna. Fantastiskt kul att ha.
På Ballongen är de 5 stycken i Joels grupp så då är detta möjligt. Kanske lite svårt att göra på den "vanliga" förskolan? Men det skulle säkert uppskattas.


Torsdagkvällen kommer att spenderas i soffan!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kikar in här titt som tätt för att se hur du mår. Det du skriver berör! Jag är så imponerad av all din energi trots din sjukdom och alla behandlingar du går igenom. Du är en fantastisk kämpe och jag beundrar dig!
Heja dig!!

Home is where the HEART is... sa...

Kram!!

Lena C sa...

Ser ut som det blev en vacker promenad!
Kul att se dig på Bodybalance. Det var verkligen rätt träna promenera och njuta av det fina vädret. Du är bra på att ta vara på dagen!! Härligt fin bild vid vattnet.
Massa kramar till en riktig kämpe!!
Lena