söndag 20 maj 2012

Solig helg i Stockholm

Natten till fredagen var ju inte den bästa men på dagen på fredagen så var allt "som vanligt" igen.
Att få ett blombud från Cilla sken upp min dag lite till...=)
På kvällen kom Helene och Niklas med barn från Värmland och har varit här tills i morse.

Fredagkvällen blev det varma mackor och sallad och lite småsnack för att prata ikapp oss vad som hänt senaste halvåret sedan vi sågs senast. 

På lördagen var vi på Skansen och vädret här  i Stockholm bjöd återigen på sol och en underbar dag.
Vi tog med oss egen pastasallad vilket var ett smart drag. SÅ mycket folk och köer till alla matstånd.
Jag och Joel tog en färdtjänst in så att han kunde ha elrullen med sig. Det var så kul att se Joel hela dagen köra runt som en galning på högsta växeln. Han hade SÅ kul och åkte och jagade Isac, Viktor och Calle.

 Viktor och Calle;
 Helene;

Joel inne på Lillskansen;

 Första gången Joel åker en karusell HELT själv!!! Han är överlycklig!!!
Igår kväll kom även Gunnar och Monika över och grillade. Nu tänker alla att -shit, vilket tempo och fullt ös... och ja, det har det varit men jag har inte behövt lyfta en hand i köket. Jörgen har fixat med mat och Helene har tagit hand om disk och städat. Och på Skansen gick jag och satt mig på olika bänkar medan de var och kolla på glasblåsning och djur. Jag satt och njöt av det härliga vädret, livet. Skansen, Stockholm och att se på mina grabbar.

Idag söndag så har vi varit hos Joels assistent Malin som fyllde 18 år. 
 På vägen hem hälsade vi på grannens lilla hundvalp....
... och när vi kom hem hängde det rabarber på dörren från Dick och Kerstin. MUMS! jag älskar rabarber och har redan gjort rabarberkräm. Tack så mycket. 
(något säger mig att jag inte ska äta så mycket av det dock utan äta med måtta. Tror det kan vara tungt för levern eller matsmältningen? Eller jag kanske har fel? Det kanske är bra?)

En deciliter rödbetsjuice om dagen är i alla fall bra för levern och rensande och sedan undviker jag rött kött. Men det är det ända jag ändrat i kosten. Mina läkare säger att jag ska äta som vanligt och jag äter en ganska nyttig, bra och varierande kost så jag kör på det.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Mina svärföräldrar undrade ifall ni skulle förstå att rabarberna var från dem, men den ålandska-flaggan sa väl allt...
Hoppas att rabarberkrämen vart god..
Hälsa hela familjen från fam. Lindberg!!

Sofia sa...

Härligt med en sån underbar helg! Det är ni värda! Tänk vilka underbara dagar ni spenderar tillsammans! Härligt! Kram Sofia

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår bra och har fyllt på livet med familjens kärlek. ❤❤❤

Anonym sa...

Vilken fullspäckad helg... full av livsenergi! Förstår att du gjort alla "aktiviteter" på DIN nivå! DU ger MIG energi!!! TACK Elisabeth för att jag får vara med på DIN resa!

KRAMAR och god natt

Malin Lydin sa...

Vilken fin bild på oss!
Jättekul att ni kom förbi, tack igen för presenten!! :)
Vi ses imorgon. Kramar

Anonym sa...

Man blir så glad av att läsa om att du får må bra :) hoppas det får fortsätta så!! Håller på dej å din fina familj <3 kram från ulrika på "mases"

Elisabeth sa...

Hej Elisabeth!
Härligt att höra att du haft en fin helg med familj och vänner. Massor av trevliga aktiviteter att leva på de dagar som inte är lika bra. Jag har följt din blogg sedan Sofias änglar och är förundrad över hur du hela tiden ser möjligheter i att ta vara på din tid. Du är beundransvärd!!! Tack för all energi du ger.
Hälsningar från Elisabeth i Skåne

Anonym sa...

Hej!
Kände för att skriva en kommentar, har inte skrivit innan, men har alltid tyckt och tycker fortfarande att du är en otroligt stark kvinna och du verkar va en underbar mamma!
Vill bara rekomendera dig att vara lite försiktig med rabarberna om du har problem med magen, jag vet inte, men min pappa är opererad i magen och han hade lite jobbigt med rabarber. Visserligen med rabarberpaj, men det skadar ju inte att vara lite försiktig! :-)

Mvh Anna

Anonym sa...

Njuuuut av allt livet ger....Kvittar hur man gör så ska man undvika än det ena än det andra....Vad vet jag????? Lagom är nog bäst och njuta måste man annars är inget något värt...Kramisar från Lerberget i Skåne??????

Anonym sa...

Hej Elisabeth ! O, vad roligt att du orka vara med. Jippi,& få vara tillsammans med familj & vänner, helt underbart. Du fantastiska kvinna.Sov gott kära du, Kramizar GUll från skåne.

Anonym sa...

Elisabeth....låter som Ni har haft en underbar helg...Du gör helt rätt i att låta De andra jobba, Du ska bara njuta av sällskapet av nära o kära...Varm Kram från Ulla (U:s mamma)

annika sa...

Vilken härlig helg för dig & familjen ni haft tillsammans er era vänner!
Jo, jag har själv besvär med levern och då måste rabarbern vara kokt eller i en paj. Dessutom fixar jag inte längre allt för fet och hårdsmält mat typ rå lök och feta biffar. Sprit vill den inte heller ha, så en del säger att jag är billig i drift :)

Hoppas måbraet håller i sig länge!

Kram!!
annika

Ewa sa...

Njuter av att Du haft en sån härlig helg!!!
Det känns att helgen blev fylld med kärlek och skratt :)
Kram på Dej
Ewa

Anonym sa...

Låter som ni haft en helt underbar helg. Många kramar till er./Connie

ewa sa...

Åhh.. det låter som ni haft en jättehärlig helg tillsammans, jag tror(hoppas) inte att någon missunnar dig den!!
Njut av nära och kära, och spara på så goa minnen!
kram

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Vad skönt det låter,Sthlm är aå vackert spec sommaren.Sjysst du kan vila lite på sofforna :)Ork du mera.Kör på m rödbetor!!! Va härligt att du har din fam,o vänner,hjälper mycket.
Ska du ta nya prover osv? Mångamångavarmakramar t Dig/fam
kicki i Vö, /make

Åsa sa...

Finaste du, ÖS på och njut av allt och alla fantastiska människor och ting omkring dig. Många fler skulle göra som du vare sig man är frisk eller sjuk. Vi vet ju ingenting om morgondagen! Du är fantastisk och ditt budskap når fram. Ta hand om dig!
Varmaste soligaste kramen

Åsa

Anonym sa...

Fantastiska Du,

vad skönt att du mådde så bra att du kunde vara med på härliga Skansen. härligt med fint väder också när man ska vara ute en hel dag.

Och vilka fina vänner du har.

passa på och njut så mycket du orkar av den fina, ljusa sommartid som kommer nu.
kramar från Norrköping

/ också en mormor

Anonym sa...

oj vilken söt liten hundvalp. jag älskar djur ( de flesta i alla fall).
glömde skriva det i mitt förra inlägg.

hur gammal är valpen?

/ också en mormor

Fröken Blund sa...

så fina hjärtan du beställt. du kämpar på så hårt, du är helt otrolig! Vilken kvinna, vilken mamma. Fantastisk! varma kramar!

Anonym sa...

Vilken fin helg nu verkar ha haft :) KRAM Annika

Anonym sa...

Har försökt skiva en kommentar flera gånger, men det har aldrig fungerat. Ville bara säga att du är så beundransvärd! Vad roligt att helgen har fungerat bra, och att du har fått njuta av tillvaron!
Kramar Jennifer

Anonym sa...

Har försökt skiva en kommentar flera gånger, men det har aldrig fungerat. Ville bara säga att du är så beundransvärd! Vad roligt att helgen har fungerat bra, och att du har fått njuta av tillvaron!
Kramar Jennifer

Anonym sa...

Har försökt skiva en kommentar flera gånger, men det har aldrig fungerat. Ville bara säga att du är så beundransvärd! Vad roligt att helgen har fungerat bra, och att du har fått njuta av tillvaron!
Kramar Jennifer

Anonym sa...

Heja Elisabeth!!! Varma kramar och kärlek till DIG och familjen <3
Maria

Unknown sa...

Det var en fin artikel i DN, den kan du vara stolt över. Helena

Anonym sa...

Hej finaste Bettan!!! Det finns inga ord för vad du får gå igenom men jag tänker ofta på DIG!!! Sist vi sågs (alldeles för längesen) var vi på Saga o tränade dans... Vi fick oss ett gott skratt i alla fall ;). Beundrar din styrka!!! <3 Önskar att man kunde göra något för att hjälpa dig, er.
Jag slutade som instruktör för 2 år sen... Kroppen har tyvärr legat i vila sen dess förutom att jag gått på en dansklass på jobbet. Men nu har jag äntligen hittat tilbaka till gymmet :). Om du skulle orka med en fika så hör gärna av dig! Energikramar i massor från mig Maria Sundlöf